ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ

ΤΟΥ

ΘΕΜΗ ΜΠΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΥ

ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
ΤΗΣ Π.Ο.Ε. – Ο.Τ.Α.

 

ΔΕΥΤΕΡΑ, 20 OKTΩΒΡΙΟΥ 2003


Θ. ΜΠΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ: Καλή σας μέρα. Σας καλέσαμε σήμερα, η Εκτελεστική Επιτροπή της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α., προκειμένου να σας ενημερώσουμε για την πορεία των απεργιακών κινητοποιήσεων. Θέλουμε να επισημάνουμε, δεδομένης της κινδυνολογίας που καλλιεργείται τις τελευταίες ημέρες για τη δημόσια υγεία απο τα σκουπίδια, ότι οι εργαζόμενοι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι αυτοί που επί 360 ημέρες δίνουν τον αγώνα για την προστασία της δημόσιας υγείας.
Άρα, αν πρέπει να αναζητηθούν ευθύνες, αυτές πρέπει να αναζητηθούν στη μεριά της κυβέρνησης, η οποία από τον Μάιο έχει τα αιτήματα του κλάδου μας και μέχρι σήμερα ούτε κάν έχει ορίσει τον εκπρόσωπό της προκειμένου να προχωρήσουν οι συλλογικές διαπραγματεύσεις. Αντιθέτως μάλιστα μας αντιμετωπίζει απαξιωτικά και προβαίνει σε ενέργειες απαράδεκτες, αναγκάζοντας μας να κλιμακώσουμε τις απεργιακές κινητοποιήσεις.
Σας είναι γνωστό, ότι, την Παρασκευή συνεδρίασε το Γενικό Συμβούλιο και αποφάσισε την κλιμάκωση των απεργιακών κινητοποιήσεων. Αυτό σημαίνει ότι Δευτέρα-Τρίτη έχουμε 48ωρη, αύριο το πρωί προτιμήσαμε να μην κάνουμε συγκέντρωση και πορεία στο Υπουργείο Εσωτερικών, αλλά να πραγματοποιηθεί σύσκεψη των Προέδρων και εκπροσώπων όλων των Διοικητικών Συμβουλίων στην Αθήνα και αμέσως μετά, το μεσημέρι, να συνεδριάσει το Γενικό Συμβούλιο.
Θέλω να σας τονίσω ότι εκ μέρους της κυβέρνησης δεν υπάρχει καμία επικοινωνία μαζί μας και προσέγγιση των προβλημάτων μας. Εκείνο που διαπιστώσαμε σήμερα, είναι ότι στη συνάντηση της προηγούμενης Τετάρτης υπήρξε απ' την μεριά της Κ.Ε.Δ.Κ.Ε. δέσμευση, πως αύριο θα συνεδριάσει, η Εκτελεστική Επιτροπή της, προκειμένου να τοποθετηθεί σε μία προσπάθεια εξεύρεσης λύσης. Δυστυχώς όμως μέχρι τώρα κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει.

Ενώ η κυβέρνηση με μία απόφασή της και με νομοθετική ρύθμιση που προωθεί ο Υφυπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων ο κ. Ρ. Σπυρόπουλος, επιδεινώνει την ίδια στιγμή τα υπάρχοντα προβλήματα. Συγχρόνως, το Υπουργείο Οικονομικών με εγκύκλιο του που έστειλε την ημέρα έναρξης των απεργιών μας, προχωρεί στην φορολόγηση των εξόδων κίνησης, κατά 20%. Δηλαδή, εδώ έχουμε νέα μείωση των αποδοχών μας. Ταυτόχρονα, το Υπουργείο Εργασίας με το νέο σχέδιο νόμου που έδωσε στη δημοσιότητα «νέες ρυθμίσεις κανόνων κοινωνικής ασφάλισης και άλλες διατάξεις», ουσιαστικά διαλύει το ταμείο μας, το Τ.Α.Δ.Κ.Υ., τη στιγμή που εμείς παλεύουμε για βελτίωση των παροχών.
Αντιλαμβάνεστε ότι οι εργαζόμενοι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση δεν μπορούν να σταματήσουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις, αν η κυβέρνηση δεν δώσει λύση στα ζητήματα αυτά. Και επειδή μπορεί να παρεξηγηθούμε, θέλουμε να ξεκαθαρίσουμε εξ αρχής ότι τα αιτήματα μας κατ' αρχήν είναι θεσμικά. Το ένα έχει να κάνει με το Δημοτικό και Κοινοτικό Κώδικα που αν προχωρήσει η ψήφιση του, ουσιαστικά διαλύεται η Τοπική Αυτοδιοίκηση και καταργείται ο δημόσιος και κοινωνικός χαρακτήρας της, αφού όλες οι υπηρεσίες στο μέλλον, μέσα απ' τις προβλέψεις αυτού του προωθούμενου Δημοτικού Κοινοτικού Κώδικα, μεταφέρονται στις Δημοτικές Επιχειρήσεις.
Και δεν είναι μόνο αυτό. Μεταφέρεται επίσης, υποχρεωτικά, με αποφάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων και το προσωπικό. Μέσα στα χαρτιά που σας δώσαμε σήμερα, θα πάρετε και τα συμπεράσματα και τις προτάσεις που έχει κάνει η Κ.Ε.Δ.Κ.Ε. μετά από την απογραφή για τις Δημοτικές Επιχειρήσεις, όπου φαίνεται ξεκάθαρα ότι όλες είναι στα όρια της διάλυσης, με 25 χιλιάδες προσωπικό.

Δεν μπορούμε να καταλάβουμε τη λογική της κυβέρνησης στο να μεταφέρει όλες τις βασικές αρμοδιότητες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στις Δημοτικές Επιχειρήσεις. Είναι σοβαρά τα ζητήματα. Εμείς καλούμε την κυβέρνηση να αναλογιστεί τις ευθύνες της, να αποσύρει το Δημοτικό Κοινοτικό Κώδικα.

Το δεύτερο, έχει να κάνει αγαπητοί φίλοι με τον Κανονισμό των Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων. Είναι κουραστικό, αλλά επί 17 χρόνια το αίτημα μας παραμένει ανικανοποίητο. Έχουμε δηλαδή το φαινόμενο εργαζόμενοι ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου που ανήκουν στον Κανονισμό των Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων του Ι.Κ.Α. και εργαζόμενοι δημοσίου δικαίου να είναι στην απλή συνταξιοδοτική διαδικασία του δημοσίου. Να δουλεύουν μαζί, να είναι στο ίδιο συνεργείο.
Επί 17 χρόνια η κυβέρνηση μας εμπαίζει. Κάθε φορά συστήνει επιτροπές. Τελευταίο και ηχηρό παράδειγμα της πολιτικής αυτής ήταν ο νέος ασφαλιστικός νόμος, όπου λέει με λάθος διάταξη που υπήρχε στο σχέδιο νόμου, δεν πήγε στο Ελεγκτικό Συνέδριο, δεν τοποθετήθηκε η ολομέλεια του Ελεγκτικού Συνεδρίου, άρα δεν μπορεί να ψηφιστεί.
Αποσύρανε τη διάταξη, προωθήσανε ένα νέο σχέδιο νόμου που μιλάει για τα βαρέα και ανθυγιεινά, αλλά χωρίς επι της ουσίας να προβλέπει κάτι γι' αυτά. Αλλά και αν αυτό πήγαινε στη Βουλή, περισσότερο προβλήματα δημιουργεί, γιατί είναι ένα σχέδιο νόμου καθαρά εισπρακτικού χαρακτήρα που θέλει να βάλει τους εργαζόμενους που ήδη απασχολούνται στα βαρέα και ανθυγιεινά, για να εξαγοράσουν την προϋπηρεσία τους, να πληρώσουν πολλά εκατομμύρια. Κάτι που δεν συμφέρει κανέναν. Άρα, δεν υπάρχει καμιά πρόβλεψη.

Έχουμε τα ζητήματα της βελτίωσης των παροχών του Τ.Υ.Δ.Κ.Υ. και του Τ.Α.Δ.Κ.Υ. Σας είπα ότι ειδικότερα για το Τ.Α.Δ.Κ.Υ. αν περάσει αυτή τη διάταξη που προβλέπει το σχέδιο νόμου, ουσιαστικά μας το διαλύει, όταν κάνει διαχωρισμό των κλάδων της επικουρικής ασφάλειας και του κλάδου πρόνοιας.

Τη στιγμή που η εισφορά μας είναι ενιαία, διαχωρίζεται σ' αυτούς τους δύο λογαριασμούς. Με τον τρόπο αυτό θα έχουμε στο ίδιο μας το ταμείο δύο νέα ταμεία, δύο νέα Διοικητικά Συμβούλια, δύο νέους λογαριασμούς, αλλά μία πηγή εσόδων. Το πρόβλημα αυτό μπορεί να το λύσει ο Υπουργός Εργασίας. Απορίας άξιον είναι όμως γιατί επιμένει στο διαχωρισμό των κλάδων για το δικό μας ταμείο και όχι για δεκάδες άλλα.
Εκεί δεν τον κάνει το διαχωρισμό των κλάδων. Έρχεται όμως σε Ταμεία - για να μην το κρύψουμε - όπως είναι το Τ.Α.Δ.Κ.Υ. που έχει πλούσιο αποθεματικό, να μας πάρει τα λεφτά, να το καταστήσει προβληματικό, με επόμενο στάδιο να μας εντάξει σε ένα άλλο ταμείο, το οποίο εμείς δεν το θέλουμε. Τη στιγμή μάλιστα που τα προηγούμενα χρόνια την πλειοψηφία στα Ταμεία μας την είχαν οι εργαζόμενοι και μέσα από μια χρηστή διοίκηση και με τη λογική ότι οι παροχές μας δεν πρέπει να ξεφεύγουν απ' τη δυνατότητα που έχει το Ταμείο, το Τ.Α.Δ.Κ.Υ. έχει περίπου 130 δις αποθεματικό, ενώ το Τ.Υ.Δ.Κ.Υ. ξεπερνά τα 250.

Ζητάμε βελτίωση των παροχών μας, μας λένε ότι δεν μπορούμε να σας τη δώσουμε γιατί πρέπει να κάνουμε νέα αναλογιστική μελέτη. Αλλά προχθές, χωρίς αναλογιστική μελέτη, το Διοικητικό Συμβούλιο του Ταμείου μας παίρνει μερικά δις προκειμένου να επιχορηγήσει τα υπόλοιπα ταμεία τα οποία έχουν προβλήματα. Άρα, ή έχει δυνατότητα το ταμείο μας ή δεν έχει. Πρέπει να το ξεκαθαρίσει αυτό η κυβέρνηση.
Και πάμε στα οικονομικά που είναι σημαντικά. Και εδώ θα σας πω και την πρόταση που υπήρχε απ' την μεριά της κυβέρνησης. Κατ' αρχήν, δεν συζητάει μαζί μας ότι πρέπει να υπάρξει ένα νέο μισθολόγιο, σύμφωνα με τις προτάσεις του συνδικαλιστικού κινήματος. Γνωρίζετε ποια είναι η πρόταση της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. Κι εμείς συμφωνούμε με αυτή. Πιστεύουμε Δε, ότι έπρεπε η παρέμβαση της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. να είναι πιο οργανωμένη και πιο συντονισμένη, όπως και των ομοσπονδιών που αγωνίζονται γι' αυτά τα ζητήματα.
Το δεύτερο έχει να κάνει με την πρόταση για κλαδικές αυξήσεις. Εμείς ζητάμε 150 ευρώ αύξηση στο ειδικό επίδομα απασχόλησης. Ήρθε λοιπόν το Υπουργείο Εσωτερικών την Τετάρτη και μας υπέβαλε τη δική της πρόταση χωρίς όμως, και το ξεκαθαρίζω αυτό, να έχει τη συγκατάθεση του Υπουργείου Οικονομικών, που είναι ο καθ' ύλην αρμόδιος κυβερνητικός φορέας για την υλοποίησή της. Στη συζήτηση αυτή ήταν παρούσα και η Κ.Ε.Δ.Κ.Ε. για πρώτη φορά, η οποία όπως είπα στην αρχή είχε δεσμευτεί ότι αύριο θα κάνει Εκτελεστική Επιτροπή και απ' ότι γνωρίζουμε τελικά θα συνεδριάσει Πέμπτη με Παρασκευή.
Άρα έχουμε την εντύπωση ότι η κυβέρνηση και η Κ.Ε.Δ.Κ.Ε. λέγοντάς μας αυτά, πιστεύανε ότι θα αναστείλουμε τις απεργιακές κινητοποιήσεις, άρα θα μας πηγαίνανε σε μία κωλυσιεργία που περισσότερα προβλήματα θα δημιουργούσε στο μέλλον, παρά θα έλυνε.
Τα 100 ευρώ που δίνει αύξηση στο ειδικό επίδομα απασχόλησης, ουσιαστικά δεν είναι 100 ευρώ. Είναι κατ' αρχήν ενσωμάτωση των εξόδων κίνησης στο ειδικό επίδομα απασχόλησης. Αυτά μέχρι σήμερα δίνονται αφορολόγητα. Συνεπώς, αν ενσωματωθούν θα έχουμε περίπου 25 ευρώ κρατήσεις απ' την ενσωμάτωση των εξόδων κίνησης, το οποίο το θέλουμε και εμείς, το ζητάμε.
Δεύτερον, κατάργηση της εκλογικής αποζημίωσης που δίνεται κάθε φορά που έχουμε εκλογές. Αν πάρουμε υπόψη μας ότι έχουμε κάθε 4 χρόνια 2,5 εκλογικές αναμετρήσεις, κάτι που μεταφράζεται με τις τιμές της τελευταίας εκλογικής αποζημίωσης στα 1.000 ευρώ, σημαίνει ότι στα 4 χρόνια η εκλογική αποζημίωση είναι περίπου 25 ευρώ το μήνα.
Δεδομένου ότι πέρσι ουσιαστικά δεν πήραμε κανένα ευρώ αύξηση, γιατί επιβλήθηκε η νέα ασφαλιστική εισφορά το 6,67, αντιλαμβάνεστε ότι ουσιαστικά αν κάνουμε μία πλήρη ανάλυση στα 100 ευρώ είναι περίπου 10 ευρώ αύξηση. Εμείς επιμένουμε προκειμένου να καλυφθούν και τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει η ίδια πολιτική της κυβέρνησης, ότι πρέπει να είναι η αύξηση 150 ευρώ. Αλλιώς δεν συζητάμε καμία άλλη λύση.
Πρέπει να αντιληφθεί η κυβέρνηση ότι βρισκόμαστε σε ένα οριακό σημείο. Οι ευθύνες που υπάρχουν είναι δικές της. Τα προβλήματα που δημιουργούνται και αντιλαμβανόμαστε και εμείς για τη δημόσια υγεία, είναι καθαρά με τη δική της ευθύνη και την αδράνεια που έδειξε στα αιτήματα των εργαζομένων. Και να μην χρησιμοποιεί τα μέσα μαζικής επικοινωνίας για να πιέσει εμάς. Πρέπει άμεσα να καλέσει την Ομοσπονδία και να ανακοινώσει ουσιαστικές λύσεις στα προβλήματα μας.
Θέλω επίσης να σας πω ένα τελευταίο και νομίζω ότι είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε ερώτηση. Και αυτές οι αυξήσεις που έχει ανακοινώσει ο κ. Χριστοδουλάκης και φαίνονται μέσα απ' τους πίνακες για το νέο μισθολόγιο, είναι φαινομενικά 4% μέχρι 7%. Δεν είναι όμως έτσι. Κι αυτό γιατί πρόκειται για αυξήσεις στο βασικό μισθό και όχι στο σύνολο των αποδοχών.
Ουδεμία αναφορά κάνεις επίσης στην αύξηση των κρατήσεων που θα προκύψει απο την ενσωμάτωση κάποιων επιδομάτων. Θέλω να σας πω ότι μόνο στον εισαγωγικό μισθό όλων των κατηγοριών, οι αυξήσεις, ενώ αναφέρουν οι πίνακες του Υπουργείου Οικονομικών πώς είναι από 3,5-4% μέχρι 7%, σύμφωνα με τα στοιχεία τα δικά μας που βάζουμε μέσα τις κρατήσεις, χωρίς να υπολογίζουμε το φόρο που ανάλογα με το εισόδημα του καθενός ανεβαίνει και η φορολογική κλίμακα, είναι 2,7% στην κατηγορία Υ.Ε., 2,12% στην κατηγορία Δ.Ε., 2,63% στην κατηγορία Τ.Ε. και 2,03% στην κατηγορία Π.Ε. Άρα είναι μακριά και απ' αυτά που η ίδια η κυβέρνηση έχει ανακοινώσει.

Και δεν μπορεί με αλχημείες και με διάφορα αριθμητικά τρίκ που κάνει το Υπουργείο Οικονομικών, να εμφανίζει προς τα έξω ότι είμαστε και υψηλόμισθοι. Παίρνουμε τόσο υψηλούς μισθούς που δεν χρειάζεται να διεκδικούμε. Δυστυχώς τα στοιχεία που φαίνονται και απ' τους ίδιους τους πίνακες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είμαστε προτελευταίοι στις αμοιβές σε όλο το δημόσιο και είμαστε προτελευταίοι και το λέμε και το ξαναλέμε, γιατί τελευταία είναι η Πορτογαλία, όχι γιατί έχουν χαμηλότερα εισοδήματα οι εργαζόμενοι, αλλά γιατί δεν έχουμε στοιχεία στην Πορτογαλία.

Εγώ κάνω μια επισήμανση, και την απευθύνω σ' αυτούς που επικαλούνται τα προβλήματα της δημόσιας υγείας. Εμείς, όπου υπάρχει πρόβλημα, έχουμε διαθέσει προσωπικό ασφαλείας, γίνεται αποκομιδή κανονικά των απορριμμάτων και απ' τα νοσοκομεία και απ' τα σχολεία και απ' οποιουσδήποτε ευπαθείς χώρους. Υπάρχει προσωπικό ασφαλείας σε όλα τα δημοτικά νεκροταφεία και σε οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία δημιουργούνται προβλήματα. Τα προβλήματα στη δημόσια υγεία τα δημιουργεί η ίδια η πολιτική της κυβέρνησης.
Ο συνάδελφος Βασίλης Πολυμερόπουλος είναι Α' Αντιπρόεδρος της Εκτελεστικής και είναι και Πρόεδρος στο μεγαλύτερο σύλλογο της Π.Ο.Ε.-Ο.Τ.Α., στο Δήμο της Αθήνας.
Β. ΠΟΛΥΜΕΡΟΠΟΥΛΟΣ: Σήμερα τίθενται τα ερωτήματα, γιατί γίνεται η απεργία αυτή τη χρονική στιγμή και αν είναι προεκλογική απεργία. Θα θέλαμε να σας ξεκαθαρίσουμε ότι δεν είναι ούτε απεργία προεκλογική, ούτε απεργία πολιτική. Είναι μια απεργία η οποία έχει καθοριστεί απ' το Γενικό Συμβούλιο της Ομοσπονδίας. Απλούστατα έτυχε ο χρόνος αυτός να συμπέσει με τη δεδομένη χρονική στιγμή, γιατί τα αιτήματα τα οποία προβάλλονται απ' τον κλάδο είναι αιτήματα οξυμένα και θεωρούμε ότι συγκυριακά συμπίπτουν και με άλλες απεργιακές κινητοποιήσεις. Δεν υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος ή κάποια άλλη αιτία που οι απεργιακές κινητοποιήσεις, οι δικές μας έχουν την ίδια χρονική περίοδο συμπέσει και με άλλες απεργιακές κινητοποιήσεις.

Και το δεύτερο που θέλω να ξεκαθαρίσω απ' την πλευρά τη δικιά μας, είναι ότι υπάρχουν όχι μόνο νοσοκομεία αλλά ευαίσθητοι χώροι, αυτοί αδειάζουν στις χωματερές και αυτοί με το προσωπικό ασφαλείας που υπάρχει εξυπηρετούνται. Συνεπώς αυτά που λέγονται ότι δεν εξυπηρετούνται τα νοσοκομεία ή δεν αδειάζουν στις χωματερές, δεν έχουν καμιά σχέση με την πραγματικότητα.

Σχολεία, νεκροταφεία και νοσοκομεία δουλεύουν με προσωπικό ασφαλείας και αδειάζουν. Όπου αλλού υπάρχει πρόβλημα εμείς θα επέμβουμε για να καθαριστεί οποιοσδήποτε άλλος ευαίσθητος χώρος υπάρχει σε όλο το λεκανοπέδιο ή και σε όλη την Ελλάδα.
Θ. ΜΠΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ: Εδώ θέλω να σας καταγγείλω, ότι χθες έγινε μια προσπάθεια από ορισμένους οδηγούς απορριμματοφόρων, δεν θέλω να ονομάσω το δήμο, να μπούν απο μία πλάγια πόρτα του εργοταξίου στη χωματερή των Άνω Λιοσίων, με κίνδυνο να έχουμε ανθρώπινα θύματα, αφού στο συγκεκριμένο σημείο υπάρχει κατωφέρεια που φτάνει το 80%.

Για ποιο λόγο να αδειάσουν τέσσερα αυτοκίνητα. Αν ήταν τόσο σοβαρό το πρόβλημά τους, εμείς δεν είχαμε καμία αντίρρηση ούτε τέσσερα, αλλά 104 να αδειάσουν. Και ειδικότερα ο Δήμος της Αθήνας, όπως είπε ο συνάδελφος Πολυμερόπουλος, το Σάββατο το βράδυ άδειασε 50 αυτοκίνητα. Αλλά είπαμε από ευπαθείς χώρους.
Δεν μπορεί να έρχεται χθες απορριμματοφόρο και να έχει χαρτί από ελεγκτή γιατρό. Να είμαστε και σοβαροί. Ή και αν υπήρχε και ανάγκη αυτό το ένα απορριμματοφόρο να αδειάσει, θα το αφήναμε. Όχι όμως κοροϊδία. Σεβασμός στις απεργιακές μας κινητοποιήσεις και εμείς σεβόμαστε πάνω απ' όλα το δικαίωμα το να έχει ο κάθε κάτοικος καθαρή την πόλη του.

Σας ακούμε αν θέλει κάποιος να ρωτήσει κάτι.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Βλέπω ότι ανάμεσα στα αιτήματά σας Πρόεδρε είναι και ένα θεσμικό αίτημα, που απ' ότι θυμάμαι τα τελευταία χρόνια είναι η πρώτη φορά και είναι ο νέος Δημοτικός Κώδικας. Όσον αφορά τον Κώδικα, η ένσταση σας για τις Δημοτικές Επιχειρήσεις ποια είναι; Γιατί γνωρίζουμε όλοι ότι ο θεσμός των Δημοτικών Επιχειρήσεων υπάρχει πάνω από μια δεκαετία. 1.500 είναι αυτή τη στιγμή σε όλη την Ελλάδα. Εσείς που έχετε ένσταση και ποια είναι η συγκεκριμένη πρότασή σας.
Θ. ΜΠΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ: Η ένσταση μας για τις Δημοτικές Επιχειρήσεις, κατ' αρχήν, δεν είναι η πρώτη φορά που κατατίθεται. Απλώς πρέπει να αντιληφθείτε ότι Κώδικας Δημοτικός και Κοινοτικός ψηφίζεται κάθε 20 χρόνια. Κώδικας Υπαλλήλων που και αυτό είναι μέσα στα αιτήματά μας και έχουμε και εκεί σοβαρές διαφωνίες, ισχύει από το 1981. Μισθολόγιο κάθε 7 χρόνια.

Άρα αντιλαμβάνεστε ότι δεν είναι μια απεργιακή κινητοποίηση που την κάνουμε για κάποια κλασικά αιτήματα. Η αντίρρησή μας στο Δημοτικό Κοινοτικό Κώδικα για τις Δημοτικές Επιχειρήσεις, έχει να κάνει και με το προηγούμενο χρονικό διάστημα, όταν όλοι είχαμε δεσμευτεί, και το Υπουργείο και η Κ.Ε.Δ.Κ.Ε., ότι δεν πάει άλλο με τις Δημοτικές Επιχειρήσεις. Περιμέναμε πως μέσα απ' την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου που γίνεται αυτή την περίοδο, θα βαδίζαμε σύμφωνα με τις θέσεις και τις προτάσεις που είχαμε αναπτύξει το προηγούμενο διάστημα.
Δυστυχώς, αν θα πάρετε και το έντυπο, δεν ξέρω αν έχετε και το κείμενο του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα, αν σας το έχει δώσει το Υπουργείο, φαίνεται ξεκάθαρο ότι με το άρθρο 211 λέει συμπράξεις μεταξύ Ο.Τ.Α. και ιδιωτών, ενώ προηγούμενα οποιαδήποτε μεταφορά αρμοδιότητας, είτε ήταν στη Δημοτική Επιχείρηση, είτε σε ιδιώτης, χρειάζονταν τα 2/3 της πλειοψηφίας, τώρα χρειάζεται η απόλυτη πλειοψηφία.
Και βέβαια εδώ δεν κάνει περιορισμούς στις αρμοδιότητες. Και στις Δημοτικές Επιχειρήσεις τώρα τι βλέπουμε; Ότι δημιουργεί ένα καινούργιο θεσμό που είναι οι κοινωφελείς Δημοτικές Επιχειρήσεις, που εκεί μας παραπέμπει στο άρθρο του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα που λέει ποιες είναι οι αρμοδιότητες της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και όλες οι βασικές αρμοδιότητες των Ο.Τ.Α. μεταφέρονται στις κοινωφελείς Δημοτικές Επιχειρήσεις.
Δηλαδή, μια λογική που δεν μπορεί να σταθεί. Και γιατί δεν μπορεί να σταθεί; Δεν μπορεί ένας Οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης να παρέχει δημόσιου και κοινωνικού χαρακτήρα υπηρεσίες μέσα από δημοτικές επιχειρήσεις. Γιατί είναι ξεκάθαρο ότι θα έχει ένα Διοικητικό Συμβούλιο, άλλη λογική πολιτικής, άλλο προσωπικό και δεν θα ελέγχεται απ' το βασικό όργανο των δήμων που είναι το Δημοτικό Συμβούλιο, που είναι αυτό που θα λογοδοτήσει μετά από 4 χρόνια στον λαό της περιοχής.
Και ούτε υπόκειται αυτές οι αποφάσεις σε έλεγχο. Και η εμπειρία μας, μάλιστα σας δώσαμε μέσα στα έντυπα τα συμπεράσματα και τις προτάσεις της Κ.Ε.Δ.Κ.Ε., τι λέει; Ότι από τις 1.500 το περίπου 85 με 90% είναι όλες προβληματικές. Πρόσφατο άρθρο ημερήσιας εφημερίδας ανέφερε ότι όλες είναι στα όρια της διαφθοράς και της αδιαφάνειας.
Υπάρχει ένα προσωπικό 25 χιλιάδες εργαζόμενοι, οι οποίοι τι θα τους κάνουμε; Θα δημιουργήσουμε καινούργια στρατιά συμβασιούχων που θα είναι όμηροι της εκάστοτε πολιτικής της δημοτικής αρχής; Και έχουμε και τα φαινόμενα, μόλις αλλάξανε οι δημοτικές αρχές, απολύσαμε αυτούς που δεν ήταν δικοί μας, προσλάβαμε καινούργιους, μέσα από μια διαδικασία συμβάσεων μίσθωσης έργου και όλα αυτά τα προβλήματα που είναι γνωστά.

Άρα εμείς λέμε απόσυρση του σχεδίου του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα. Δεν διαφωνούμε με το θεσμό των Δημοτικών Επιχειρήσεων, όμως εκεί που μπορεί να υπάρχει επιχειρηματικό ενδιαφέρον, όχι σε υπηρεσίες δημόσιου και κοινωνικού χαρακτήρα. Και εκείνο που ενοχλεί εμάς σαν εργαζόμενους, είναι ότι, με απόφαση του Δ.Σ. μπορεί να μεταφέρεται υποχρεωτικά το προσωπικό στις Δημοτικές Επιχειρήσεις. Αν πάρουμε υπόψη μας και το άρθρο που έχει ο Κώδικας των Υπαλλήλων, που λέει ότι μπορεί το Δ.Σ. να καταργεί θέσεις μέσα στον οργανισμό, άρα απολύονται εργαζόμενοι, άμα μεταφέρει το προσωπικό, συγχρόνως καταργήσει τις οργανικές θέσεις, άρα πως θα επανέλθει το προσωπικό μετά στον Ο.Τ.Α. και γιατί να μη μπούμε σε μια διαδικασία όπου το μέλλον μας σαν εργαζόμενοι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση μπαίνει σε μια τέτοια κατάσταση.
Είναι σοβαρά τα ζητήματα. Και μας προξενεί και εντύπωση ότι σ' αυτά τα ζητήματα είναι σύμφωνη και η Κ.Ε.Δ.Κ.Ε.. Και μπορώ να πω ότι ζητάνε και πιο προχωρημένα πράγματα. Δεν έχουν μπροστά τους την εμπειρία. Μια απ' τις αιτίες του οικονομικού προβλήματος των Ο.Τ.Α. είναι και αυτή η κατάσταση. Δεν είναι μόνο η πολιτική της κυβέρνησης που ακολουθείται στην επιχορήγηση της Ο.Τ.Α.
Μια βασική αιτία του οικονομικού προβλήματος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι η κακοδιαχείριση και η ανεξέλεγκτη και χωρίς όρια λειτουργία των Δημοτικών Επιχειρήσεων. Και ας μας πουν ποια Δημοτική Επιχείρηση λειτουργεί με διαφάνεια και με επιχειρηματική δραστηριότητα. Εκτός από 10 με 15, μετρημένες όλες στα δάκτυλα των χεριών μας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ποια ήταν η συμμετοχή;
Θ. ΜΠΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ: Η συμμετοχή Πέμπτη, Παρασκευή, κυρίως στο λεκανοπέδιο ξεπέρασε το 70%. Τα σημερινά στοιχεία που έχουμε, και δεν σας κρύβουμε ότι περιμέναμε να είχαμε μια μείωση, δείχνει ότι ο κόσμος συμμετέχει. Είναι αυξημένη η συμμετοχή του.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και στην επαρχία;
Θ. ΜΠΑΛΑΣΟΠΟΥΛΟΣ: Και κυρίως στην περιφέρεια. Πρέπει να ξέρετε ότι σε όλες τις μεγάλες πόλεις, στις πρωτεύουσες των νομών, δεν δουλεύει σχεδόν κανένας. Τα προβλήματα που υπάρχουν είναι στους μικρούς Δήμους, που αντιλαμβάνεστε εκεί δεν έχουμε την παρέμβαση που πρέπει να υπάρχει.

Εμείς αυτό που ζητάμε μέσα απ' τις παρεμβάσεις που θα κάνετε, είτε είναι στα ραδιόφωνα, είτε είναι εφημερίδες, είτε είναι κανάλια, η προβολή των αιτημάτων μας. Είναι σοβαρά τα ζητήματα. Αφορούν και εσάς που είσαστε δημότες, γιατί θα αυξηθεί το κόστος των υπηρεσιών που παρέχουν οι Ο.Τ.Α.

Ευχαριστούμε.