ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ


ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ
ΓΙΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ

ΤΗΣ ΠΟΕ - ΟΤΑ ΜΕ ΤΟ ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α. ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ 2001

Α. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ:

Η ΠΟΕ - ΟΤΑ ζητά την προώθηση ενός νέου μισθολογίου των δημοσίων υπαλλήλων και των υπαλλήλων των ΟΤΑ, το οποίο θα περιλαμβάνει το βασικό μισθό, το χρονοεπίδομα και το οικογενειακό επίδομα σε αντίθετη περίπτωση και ανεξάρτητα των όποιων επιδομάτων, όλες οι αποδοχές να θεωρούνται βασικές τακτικές και να είναι συντάξιμες.

Η αποδοχή ενός τέτοιου αιτήματος από την κυβέρνηση θα τροποποιούσε και τα κλαδικά οικονομικά αιτήματα. Απορρίπτουμε την εισοδοματική πολιτική της κυβέρνησης (αύξηση 2,1%) που επιβαρύνει με νέα βάρη τους εργαζόμενους και επειδή απ΄ τη μέχρι τώρα εξέλιξη των διαπραγματεύσεων , όπως προσδιορίζεται από τον νόμο αλλά και τις γενικότερες προθέσεις της κυβέρνησης δεν διαφαίνεται δυστυχώς να κινείται στη κατεύθυνση που προαναφέραμε, καταθέτουμε πιο συγκεκριμένα τα παρακάτω αιτήματα:

1. Επαναπροσδιορισμός του ειδικού επιδόματος των Ο.Τ.Α. με την ενσωμάτωση σ΄ αυτό και του επιδόματος των εξόδων κίνησης στις παρακάτω τρεις κατηγορίες:
Α. Εργαζόμενοι ταφής και εκταφής νεκρών και στους Χ.Υ.Τ.Α. "Χωματερές" στο ύψος των 120.000 δρχ.
Β. Εργαζόμενοι στα Βαρέα Ανθυγιεινά Επαγγέλματα: Όπως αυτά προσδιορίζονται από τον αντίστοιχο κανονισμό Ι.Κ.Α. στο ύψος των 100.000 δρχ.
Γ. Υπόλοιποι Εργαζόμενοι στο ύψος των 80.000 δρχ.

2. Καθορισμός του ωρομισθίου για την προσφορά υπερωριακής εργασίας με βάση τις συνολικά καταβαλλόμενες αποδοχές μιας και είναι αναγκασμένες πολλές υπηρεσίες να εργάζονται επί 12ώρου, 24ώρου βάσεως και όλες τις μέρες το μήνα και δεν μπορεί η αμοιβή για εργασία τις Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες να είναι μικρότερη της καθημερινής.

3. Ενιαία κεντρική ρύθμιση και καταβολή σ΄ όλους τους εργαζόμενους των ΟΤΑ των αναδρομικών του ''πριμ παραγωγικότητας'' όπως αυτό συμφωνήθηκε και έχει συμπεριληφθεί στη γραπτή συμφωνία τις 8-11-2000 με το ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α. Η αναγκαιότητα αυτής της ρύθμισης επιβάλλεται, γιατί σήμερα υπάρχουν εργαζόμενοι, στους οποίους έχουν καταβληθεί αυτά τα ποσά και σε άλλους όχι, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται διακρίσεις από δήμο σε δήμο, αλλά και για το λόγο ότι σε ορισμένες περιπτώσεις το Ελεγκτικό Συνέδριο έχει προχωρήσει σε καταλογισμούς.

4. Καταβολή του επιδόματος προγραμματιστή και χειριστή Η/Υ, σ΄ όσους κατά κύρια απασχόληση εργάζονται μπροστά στις οθόνες, ανεξαρτήτου ειδικότητας .

5. Καταβολή των υπερωριών που δικαιούνται οι πρακτικογράφοι των δημοτικών και κοινοτικών συμβουλίων, καθώς και των συμβουλίων συνδέσμων, νομικών προσώπων και ιδρυμάτων, με βάση το χρονικό όριο συνεδριάσεως των αντίστοιχων συμβουλίων.

6. Αύξηση του επιδόματος ευθύνης στους προϊσταμένους και διευθυντές και πρόβλεψη θέσης γενικού διευθυντή σε Δήμους που έχουν πληθυσμό πάνω από 50 χιλιάδες κατοίκους.

Β . ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ:

1. Οι προσλήψεις όλου του προσωπικού των ΟΤΑ που υπάγεται στη διαδικασία των μορίων , να γίνονται με απόφαση των Δημοτικών ή Διοικητικών συμβουλίων των ΟΤΑ σε κενές οργανικές θέσεις , χωρίς έγκριση απ΄ την κυβέρνηση, με βάση τα κριτήρια των διατάξεων του Ν. 2190 /94 όπως τροποποιήθηκε και όπως αυτό γίνεται σήμερα για τις ανταποδοτικού χαρακτήρα υπηρεσίες .

2. Να καταργηθεί ο θεσμός των ''εκτάκτων'' για τις πάγιες ανάγκες και να προβλέπεται η δυνατότητα πρόσληψης μόνο εποχιακού προσωπικού, η διάρκεια του οποίου δεν θα ξεπερνάει τους 4-5 μήνες , ανάλογα με τις ανάγκες .
Προϋπόθεση για την πρόσληψη αυτού του προσωπικού είναι η πρόβλεψη σε αριθμό και η συγκεκριμένη αιτιολόγησή της στους Ο.Ε.Υ. των Ο.Τ.Α.

3. Τακτοποίηση του προσωπικού των Δημοτικών Επιχειρήσεων, το οποίο εργάζεται πάνω από πέντε χρόνια σ΄ αυτές και είναι αποσπασμένο ουσιαστικά σε υπηρεσίες των ΟΤΑ, εξυπηρετώντας πάγιες και διαρκείς ανάγκες των, με την ταυτόχρονη απαγόρευση της δυνατότητας πρόσληψης ή πρόβλεψης στα καταστατικά των Δημοτικών Επιχειρήσεων, προσωπικού ή δημιουργίας υπηρεσιών σ΄ αυτές που αναφέρονται στους Ο.Ε.Υ. των ΟΤΑ και έχουν δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα .

4. Η δημιουργία Δημοτικών Επιχειρήσεων (και πάντα με μελέτη συγκεκριμένη για απόδοση κερδών) να προβλέπεται μόνο σε τομείς που μπορεί να αναπτύσσεται καθαρά επιχειρηματική δραστηριότητα και για τους οποίους σήμερα ενεργοποιείται ο ιδιωτικός τομέας. Να απαγορεύεται η δημιουργία τους σε υπηρεσίες που έχουν δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα ή αναφέρονται στους Ο.Ε.Υ. του οικείου ΟΤΑ.

5. Επαναφορά της διάταξης για δικαίωμα μετάταξης, με επιλογή των εργαζομένων, για τους Καποδιστριακούς Δήμους επειδή για λόγους αντικειμενικής αδυναμίας το πρόβλημα δεν έχει αντιμετωπιστεί μέχρι σήμερα .

6. Για το προσωπικό που υπηρετεί σήμερα στη Δημοτική Αστυνομία να δοθεί η δυνατότητα μετάταξης σ΄ άλλο κλάδο, γιατί μετά τη εφαρμογή των όσων προβλέπονται στο σχετικό υπό διαμόρφωση Π.Δ. , αλλάζει ουσιαστικά ο χαρακτήρας αυτής της υπηρεσίας και για το οποίο η ΠΟΕ - ΟΤΑ έχει εκφράσει συνολικά τις απόψεις της .

7. Η ύπαρξη και η δημιουργία Νομικών Προσώπων κυρίως σε μικρούς Δήμους δημιουργεί περισσότερα λειτουργικά προβλήματα διασπώντας το ''ενιαίο'' της λειτουργίας του Δήμου. Αντίθετα όπου ενσωματώθηκαν στις οργ. υπηρεσίες, ως αυτοτελείς μονάδες στους ανάλογους τομείς, (κοινωνικές υπηρεσίες ,πολιτισμός, παιδικοί σταθμοί , ιατρικά τμήματα) είχαμε θετικότερα αποτελέσματα.
Για τούτο θα βοηθούσε η κατάργησή τους και η ενσωμάτωσή τους στις υπηρεσίες των Δήμων.

8. Το προσωπικό των Ο.Τ.Α με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, μερικής απασχόλησης, να μετατραπεί σε πλήρους απασχόλησης με αποφάσεις των Δημοτικών Συμβουλίων , εφόσον καλύπτουν πάγιες ανάγκες.

9. Οι διαδημοτικές συνεργασίες μπορούν να πραγματοποιηθούν με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο αντιμετωπίζοντας έτσι προβλήματα που έχουν προκύψει σε μικρούς "Καποδιστριακούς Δήμους" όπως αυτά των τεχνικών υπηρεσιών και των ταμειακών υπηρεσιών, χωρίς την δημιουργία και νέων Ν.Π. που πιθανόν να προκαλέσουν δυσλειτουργικότητα .

10. Τροποποίηση της παρ. 3 του άρθρου 26 του Ν. 2819 / 98 που δίνει τη δυνατότητα επιλογής προϊσταμένων από ένα συγκεκριμένο κλάδο στο προσωπικό που εργάζεται στους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς και επαναφορά των διατάξεων του άρθρου 36 του Ν. 2190 / 94 , όπου δίνεται η δυνατότητα καθορισμού των κλάδων από τις οικείες οργανικές διατάξεις .

11. Πρόβλεψη κλάδου ΠΕ Νηπιαγωγών στο προσοντολόγιο των ΟΤΑ, δεδομένου ότι πλέον οι νηπιαγωγοί αποφοιτούν από τα ΑΕΙ .


Γ. ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ - ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΑ - ΤΑΜΕΙΑ - ΥΓΙΕΙΝΗ & ΑΣΦΑΛΕΙΑ:

1. Επέκταση των κάθε φορά ισχυουσών διατάξεων για τις προϋποθέσεις και τα όρια ηλικίας στις ειδικότητες που αναφέρονται στον κανονισμό Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων του ΙΚΑ (Κ.Β.Α.Ε.) και στους μόνιμους υπαλλήλους των Ο.Τ.Α των αντιστοίχων ειδικοτήτων .
Μεταβατικά, για το προσωπικό που ήδη υπηρετεί , να μην επιβαρυνθεί με επασφάλιστρο πέραν της 12ετίας. Το ίδιο να ισχύσει αναδρομικά και για το προσωπικό καθαριότητας που του δόθηκε αυτή η δυνατότητα με βάση σχετική διάταξη του Ν. 2703 / 98.
Για τις ίδιες κατηγορίες το ύψος της σύνταξης να υπολογίζεται διαφορετικά, λαμβανομένου υπ΄ όψιν και το ύψος των κρατήσεων που έχει για την κύρια σύνταξη.
Ειδικό συνταξιοδοτικό καθεστώς να προβλέπεται και για το προσωπικό της Δημοτικής Αστυνομίας .

2. Αντιμετώπιση του προβλήματος της πρόωρης συνταξιοδότησης για υπαλλήλους "Καποδιστριακών" Δήμων, πρώην Κοινοτικούς υπαλλήλους .

3. Ένταξη στα ΤΥΔΚΥ -ΤΑΔΚΥ όλων των κατηγοριών των εργαζομένων στους ΟΤΑ και τα Νομικά τους πρόσωπα ιδιωτικού και δημόσιου δικαίου , που έχουν σχέση αορίστου χρόνου και κατέχουν οργανικές θέσεις .

4. ΤΑΔΚΥ - Αύξηση από 7% σε 8% του τρόπου υπολογισμού του μηνιαίου βοηθήματος και εφαρμογή των διατάξεων σε σχέση με τις κρατήσεις που ισχύουν για τους ασφαλισμένους πριν το 1992 και γι΄ αυτούς που έχουν πρωτοασφαλιστεί σε κύριο ασφαλιστικό φορέα μετά το 1993.
Αύξηση του εφάπαξ με 115 βοηθήματα.

5. Θεσμοθέτηση της δυνατότητας με απόφαση του Δ.Σ του Τ.Α.Δ.Κ.Υ. της δυνατότητας χορήγησης χαμηλότοκων δανείων στους ασφαλισμένους του, όπως γίνεται και σε άλλα ταμεία.

6. Τ.Υ.Δ.Κ.Υ.:
α. Τροποποίηση κανονισμού παροχών με παράλληλη βελτίωσή του.
β. Προσλήψεις ελεγκτών ιατρών στο ΤΥΔΚΥ.

7. Συζήτηση , μετά και από σχετική έρευνα, της δυνατότητας της ενοποίησης των εν λόγω ταμείων.

8. Εφαρμογή των διατάξεων που ισχύουν για το μόνιμο προσωπικό των ΟΤΑ και σ΄ αυτό των Ν.Π.Δ.Δ. σε σχέση με τα συνταξιοδοτικά και πρόβλεψη, για το προσωπικό που υπηρετεί σήμερα της δυνατότητας επιλογής ασφαλιστικού φορέα.

9. Τροποποίηση του άρθρου 300 του Ν. 1188/81, έτσι ώστε η αποζημίωση που προβλέπεται να μην υπόκειται στους περιορισμούς που ορίζει η παρ. 2 του άρθρου 2 του Α.Ν. 173 /67, υλοποιώντας έτσι τη σχετική γραπτή συμφωνία.

10. Επαναφορά των διατάξεων που ισχύουν για τους μηχανικούς εργαζόμενους στους ΟΤΑ, σχετικά με την υγειονομική τους περίθαλψη και σ΄ αυτούς που διορίζονται μετά το 1993.

11. Σύσταση θέσεων Γιατρού Εργασίας και Τεχνικού Ασφαλείας με παράλληλη τροποποίηση των Ο.Ε.Υ. των Ο.Τ.Α για πρόβλεψη τέτοιων θέσεων στους Οργανισμούς τους .
Σε μεγάλους Ο.Τ.Α μπορούν να προβλέπονται θέσεις πλήρους απασχόλησης, το ίδιο επίσης και σε ενότητες όμορων Ο.Τ.Α, ενώ σε μικρότερους μπορεί να γίνεται με άλλες σχέσεις εργασίας π.χ. μίσθωσης έργου κλπ .

12. Λειτουργία Επιτροπής Υγιεινής και Ασφάλειας σε Ο.Τ.Α που έχουν πάνω από 50 εργαζόμενους. Σε ΟΤΑ που έχουν λιγότερους να προβλέπονται διαδημοτικές συνεργασίες όμορων δήμων. Στόχος μας η γνωμοδότηση της επιτροπής για ζητήματα αρμοδιότητας της, να αποτελέσουν όρο Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.

13. Δημιουργία φορέα σε επίπεδο ΟΤΑ και με τη συμμετοχή των συναρμοδίων φορέων (ΚΕΔΚΕ - ΥΠΕΣΔΔΑ) και της ΠΟΕ - ΟΤΑ για τη διαρκή παρακολούθηση, ενημέρωση και διενέργεια μελετών και ερευνών, των συνθηκών εργασίας στις ιδιαίτερα βεβαρημένες από άποψη συνθηκών εργασίας, κατηγορίες εργαζομένων (Β.Α.Ε.).

14. Πιστή εφαρμογή του θεσμικού πλαισίου και των Σ.Σ.Ε. για τα ζητήματα υγιεινής και ασφάλειας και επιβολή κυρώσεων όπου υπάρχει άρνηση ή πλημμελής εφαρμογή τους .

15. Οι παροχές σε είδος που δικαιούνται οι εργαζόμενοι των ΟΤΑ και είναι συνάρτηση των συνθηκών εργασίας, όταν δεν καταβάλλονται στις προβλεπόμενες προθεσμίες, να δοθεί η δυνατότητα να αποτιμούνται και να καταβάλλονται στους δικαιούχους σε χρήμα, και πάντα με σύμφωνη γνώμη του Σωματείου.

Με τις γενικότερες θέσεις μας για τα ασφαλιστικά - συνταξιοδοτικά , τα οποία δεν μπορούν να γίνουν αντικείμενο δικιάς μας συμφωνίας , γιατί αφορούν όλους τους εργαζόμενους , διεκδικούμε μαζί με τους υπόλοιπους εργαζόμενους στο Δημόσιο να μειωθούν τα όρια ηλικίας για συνταξιοδότηση με ιδιαιτερότητα στα Β.Α.Ε και πιο συγκεκριμένα για νεκροταφειακούς χώρους και '' χωματερές'', να μην αυξηθούν οι εισφορές των εργαζομένων και να αποτρέψουμε την ιδιωτικοποίηση του τομέα κοινωνικής ασφάλισης .

Δ. ΩΡΑΡΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:

1. Εφαρμογή στους ΟΤΑ του 35ωρου για όλες τις υπηρεσίες που σήμερα εργάζονται 37,5 ώρες και του 30ωρου γι΄ αυτές που εργάζονται 32 ώρες.
Η εφαρμογή του να γίνει χωρίς μείωση των αποδοχών και χωρίς να θίγεται το πενθήμερο και συνεχές ωράριο .

2. Για το θέμα του ωραρίου εργασίας στους ΟΤΑ, όπως διατυπώνεται στο νόμο ''Πολιτεία" ( Ν. 2880/2001 ) εκφράζουμε την αντίθεση μας.
Το Γ. Σ. της ΠΟΕ - ΟΤΑ κατανοώντας ότι μερικές υπηρεσίες στους ΟΤΑ πρέπει να λειτουργούν και πέραν του υπάρχοντος ωραρίου για την εξυπηρέτηση των πολιτών και του κοινωνικού συνόλου , προτείνει :

"Οι υπηρεσίες που μπορούν να λειτουργούν σ΄ αυτή τη βάση πέρα από αυτές που ήδη λειτουργούν είναι υπηρεσίες κοινωνικής πρόνοιας και πολιτισμού (παιδικοί σταθμοί, βιβλιοθήκη, ΚΑΠΗ κλπ), με την προϋπόθεση ότι δεν παραβιάζεται το συνεχές ισχύον ωράριο και πενθήμερο. Αυτό σημαίνει ότι όποιος εργάζεται Σάββατο δικαιούται αντίστοιχο ρεπό. Η απόφαση για τα παραπάνω λαμβάνεται από το Δημοτικό Συμβούλιο, σύμφωνα με το άρθρο 89 του Ν. 1188/81 και με την σύμφωνη γνώμη της πιο αντιπροσωπευτικής οικείας οργάνωσης των εργαζόμενων".

Ε. - ΚΩΔΙΚΑΣ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΙΚΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ:

Οι αλλαγές που συντελούνται στους ΟΤΑ, η ανάγκη θεσμικής πρόβλεψης των δικαιωμάτων των δημοτικών υπαλλήλων, καθώς και η εναρμόνιση με βασικές διατάξεις του ισχύοντος δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα, επιβάλλουν τη σύνταξη ενός νέου κώδικα δημοτικών και κοινοτικών υπαλλήλων, ο οποίος θα κατοχυρώνει τα πολιτικά δικαιώματα των εργαζομένων, θα αντικειμενοποιεί και θα κάνει πιο αξιοκρατικό το σύστημα της επιλογής προϊσταμένων και θα κάνει πιο δημοκρατική τη σύνθεση των υπηρεσιακών συμβουλίων.


ΣΤ.- ΕΠΙ ΠΛΕΟΝ ΕΡΓΑΣΙΕΣ:

Για την οριστική επίλυση των προβλημάτων που προκύπτουν από τις επιπλέον εργασίες που ανατίθενται κάθε φορά στους ΟΤΑ, να υπογράφονται προγραμματικές συμβάσεις μεταξύ αρμόδιων φορέων , ΚΕΔΚΕ και ΠΟΕ - ΟΤΑ ή όπου είναι αναγκαίο π.χ. ΟΓΑ να προβλέπεται πως οι εργασίες αυτές θα ασκούνται από δικό του προσωπικό .

Ζ .- ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ:

Επειδή τα διάφορα προγράμματα επιμόρφωσης γίνονται αποσπασματικά, χωρίς συνέχεια και σε αντικείμενα ή με μεθόδους που εντέλει δεν αποδίδουν τα αναμενόμενα, ζητείται να γίνεται αντικείμενο συζήτησης και συμφωνίας μεταξύ ΥΠΕΣΔΔΑ - ΚΕΔΚΕ και ΠΟΕ - ΟΤΑ η θεματολογία και ο τρόπος διεξαγωγής των επιμορφωτικών σεμιναρίων.
Η δημιουργία ενός αυτοτελούς προς τούτο Κέντρου Επιμόρφωσης Ο.Τ.Α για εργαζόμενους και αιρετούς Α΄ και Β΄ βαθμού είναι πρόταση μας προς εξέταση, που μπορεί να υλοποιηθεί μέσα στα πλαίσια λειτουργίας του Ι.Ν.Ε. της Γ.Σ.Σ.Ε. - Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

Η.- ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ Σ.Σ.Ε. ΣΤΟ ΜΟΝΙΜΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ:

Με το άρθρο 7 της Σ.Σ.Ε. του 1998 για το ιδιωτικού δικαίου προσωπικό, επεκτάθηκαν οι διατάξεις που αφορούν τις ημέρες αδείας για το προσωπικό καθαριότητας και στους εργαζόμενους στα οικοδομικά επαγγέλματα και στα συνεργεία συντήρησης των αυτοκινήτων καθαριότητας.
Οι ίδιες διατάξεις να ισχύσουν και για τις αντίστοιχες κατηγορίες του μόνιμου προσωπικού.


Για την Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΟΕ - ΟΤΑ

   Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                 Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


Νώντας Λαμπρακάκης            Γιάννης Στρατηγός