ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Αθήνα, 27 Σεπτεμβρίου 2004
Αρ. Πρωτ.: 942

Προς:
Υπουργό Εσωτερικών
Δημ. Διοίκ. & Αποκέντρωσης
κ. Προκόπη Παυλόπουλο
Β. Σοφίας 15
106 74 – Αθήνα

Κοινοποίηση:
1. ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
2. ΠΑ.ΣΟ.Κ.
3. Κ.Κ.Ε.
4. ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ

 

ΘΕΜΑ: «Παρατηρήσεις της Π.Ο.Ε. – Ο.Τ.Α. στο σχέδιο Νόμου: “Οργάνωση και Λειτουργία των Ο.Τ.Α. πρώτου και δεύτερου βαθμού”».

Κε Υπουργέ,

Από το σχέδιο Νόμου “Οργάνωση και Λειτουργία των Ο.Τ.Α. πρώτου και δεύτερου βαθμού” που κατατέθηκε στη Βουλή, προκύπτει ότι οι προτάσεις μας, ενώ είχαν συμπεριληφθεί σε προηγούμενα κείμενα του ανωτέρω σχεδίου Νόμου, σ’ αυτό που κατατέθηκε δεν συμπεριλαμβάνονται ή αλλοιώθηκαν.
Συγκεκριμένα:
1. Δεν συμπεριλαμβάνεται η διάταξη
για το προσωπικό των Ο.Τ.Α. που υπηρετεί με σχέση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου μερικής απασχόλησης, βάσει της οποίας παρέχεται η δυνατότητα να γίνουν με πλήρη απασχόληση, ύστερα από απόφαση των οικείων Συμβουλίων, με την ίδια ειδικότητα και σχέση.
Η ανωτέρω ρύθμιση πρέπει να συμπεριληφθεί, καθόσον υπάρχει πρόβλημα, κυρίως με τους Καποδιστριακούς Δήμους
που προσωπικό μερικής απασχόλησης απασχολείτο σε πρώην Κοινότητες και μικρούς Δήμους και δεν υπήρχε αντικείμενο για πλήρη απασχόληση, ενώ μετά την συνένωση οι ανάγκες απαιτούν πλήρη απασχόληση.

2.
Η Π.Ο.Ε. – Ο.Τ.Α. επανειλημμένα έχει ζητήσει οι υπάλληλοι των οικονομικών υπηρεσιών των Ο.Τ.Α. (Λογιστήρια, Ταμειακή Υπηρεσία) να μην θεωρούνται δημόσιοι υπόλογοι και να ευθύνονται μόνο για δόλο ή βαρεία αμέλεια κατά τις διατάξεις του Κώδικα Προσωπικού Ο.Τ.Α.
Το αίτημα μας αυτό δεν έχει συμπεριληφθεί στο σχέδιο Νόμου, ενώ με προηγούμενους Νόμους έχουν απαλλαγεί οι Δήμαρχοι και Πρόεδροι Κοινοτήτων.
Στο άρθρο 26 του σχεδίου Νόμου το οποίο περιλαμβάνει τη νομιμοποίηση δαπανών αιρετών οργάνων Ο.Τ.Α. και υπαλλήλων Υ.Δ.Ε., με έκπληξη μας είδαμε ότι συμπεριλήφθηκε παρ. 4 που αναφέρεται σε υπαλλήλους των Υπηρεσιών Δημοσιονομικού Ελέγχου (Υ.Δ.Ε.).
Η διάταξη αυτή θα πρέπει να συμπεριλάβει και τους υπαλλήλους των Οικονομικών Υπηρεσιών των Ο.Τ.Α., καθόσον στους Ο.Τ.Α. Α’ βαθμού δεν υπάρχουν υπάλληλοι των Υπηρεσιών Δημοσιονομικού Ελέγχου (Υ.Δ.Ε.)
Η παρ. αυτή θα πρέπει να διατυπωθεί ως εξής:
“3. Οι υπάλληλοι των οικονομικών υπηρεσιών των φορέων της παρ. α καθώς και οι υπάλληλοι των Υ.Δ.Ε. ……………………………”

3. Στην παρ. 10 του άρθρου 22
του σχεδίου Νόμου με την οποία αντικαθίσταται το άρθρο 240 του Ν. 1188/81, διαπιστώνουμε ότι η πρότασή μας δεν έγινε δεκτή και αντί αυτής επαναλαμβάνεται στην ουσία η διάταξη όπως είχε τροποποιηθεί και συμπληρωθεί. Μάλιστα, στο προσωπικό Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης καθίσταται χειρότερη η θέση του, καθόσον μισθολογικά προβλεπόταν από το 19ο έως το 4ο Μισθολογικό Κλιμάκιο, ενώ με την διάταξη του σχεδίου Νόμου προβλέπεται δυνατότητα μέχρι 5 Μισθολογικά Κλιμάκια.
Επειδή κατά την άποψη μας δεν είναι δυνατόν στον 21ο αιώνα να υπάρχουν υπάλληλοι με μειωμένες αποδοχές σε σύγκριση με άλλους συναδέλφους τους ζητήσαμε, όταν υπάρχουν οικονομικές προϋποθέσεις που θα διαπιστώνονται με απόφαση του οικείου Συμβουλίου, οι υπάλληλοι αυτοί να μπορούν να εξελίσσονται μισθολογικά όπως και οι λοιποί υπάλληλοι των Ο.Τ.Α.
Η ανωτέρω παράγραφος θα πρέπει να διατυπωθεί ως εξής:
“10. Το άρθρο 240 του Ν. 1188/81, όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:

¶ρθρο 240
Αποδοχές
1. Οι αποδοχές των υπαλλήλων του παρόντος κεφαλαίου ορίζονται κάθε χρόνο με απόφαση του οικείου συμβουλίου ανάλογα με την οικονομική του δυνατότητα και η μισθολογική τους εξέλιξη είναι όπως και των υπαλλήλων των Δήμων της αντίστοιχης κατηγορίας και κλάδου.
2. ………………………………
3. ………………………………”

4. Τέλος, θα θέλαμε να επισημάνουμε τις αντιρρήσεις μας για το νέο Αναπτυξιακό Πρόγραμμα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης “ΘΗΣΕΑΣ” που κυρίως αναφέρονται στην κατανομή των πόρων, αλλά και την προσπάθεια της κυβέρνησης που προωθεί μέσω του προγράμματος αυτού την ιδιωτικοποίηση τομέων και αρμοδιοτήτων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Με το σχέδιο Νόμου διαπιστώνεται η πρόθεση της κυβέρνησης οι Ο.Τ.Α. να λειτουργούν ως Ιδιωτικές Επιχειρήσεις ώστε μελλοντικά το Κράτος να απαλλαγεί από την χρηματοδότησή τους.
Ενώ περιορίζει σημαντικά την χρηματοδότηση προς την Τοπική Αυτοδιοίκηση για έργα και αρμοδιότητες κοινωνικού χαρακτήρα προωθώντας τη “συνεργασία” με το Ιδιωτικό Κεφάλαιο, δηλ. ουσιαστικά καταργεί το Δημόσιο και Κοινωνικό Χαρακτήρα των υπηρεσιών των Ο.Τ.Α.

Κε Υπουργέ,

Σε επικοινωνία που είχαμε μαζί σας, σας είχαμε ζητήσει να διευκρινισθούν στο σχέδιο Νόμου τα ζητήματα που αναφέρονται στο προσωπικό του Εθνικού Κήπου, που μεταφέρεται στο Δήμο Αθηναίων, θέματα που αφορούσαν τη μισθοδοσία τους και στα ασφαλιστικά – συνταξιοδοτικά δικαιώματά τους. Αρχικώς είχατε υποσχεθεί ότι θα ληφθούν υπόψη.
Πλην όμως, στο σχέδιο Νόμου που κατατέθηκε στην Βουλή δεν έχουν συμπεριληφθεί και πιο συγκεκριμένα:

1. Στο τελευταίο εδάφιο της παρ.7 γ του άρθρου 25, αντί η προσωπική διαφορά να μη μειώνεται, έχει μπει η φράση “η οποία μειώνεται με οποιαδήποτε αύξηση των αποδοχών ή απολαβών από οποιαδήποτε αιτία και αν προέρχεται έως την πλήρη εξίσωση τους με τις αποδοχές και απολαβές της νέας θέσης”.
Αυτό σημαίνει ότι όποιος εργαζόμενος έχει προσωπική διαφορά μέχρι να εξισωθεί δεν θα παίρνει αύξηση και ίσως και για χρόνια θα παραμείνει στις ίδιες αποδοχές. Αυτό πιστεύουμε ότι είναι άδικο, καθόσον το προσωπικό αυτό δεν ζήτησε να μεταταγεί στο Δήμο Αθηναίων, αλλά μεταφέρεται με υποχρεωτική διάταξη Νόμου.

2. Στο σχέδιο Νόμου που μας είχε δοθεί είχε συμπεριληφθεί ότι: “Οι μετατασσόμενοι εξακολουθούν να διέπονται από το ασφαλιστικό καθεστώς, στο οποίο υπάγονταν πριν την μετάταξή τους”.
Στο σχέδιο Νόμου που κατατέθηκε στην Βουλή αυτό το εδάφιο δεν υπάρχει.
Θα πρέπει να συμπεριληφθεί προκειμένου οι εργαζόμενοι, αρκετοί εκ των οποίων ίσως βρίσκονται στο τέλος της σταδιοδρομίας
τους και οι οποίοι επί σειρά ετών είχαν άλλα ασφαλιστικά ταμεία ενώ σήμερα καλούνται να υπαχθούν σε διαφορετικά, να μη τύχουν δικαιώματος συντάξεως και να ταλαιπωρούνται μετά από τόσα χρόνια εργασίας.

Τέλος, όπως πληροφορηθήκαμε από τους εργαζόμενους στον Εθνικό Κήπο, σε αυτούς το εφάπαξ καταβαλλόταν με τις διατάξεις του Ν.103/1975 και οι εργαζόμενοι πλήρωναν κρατήσεις για το εφάπαξ (5% επί των αποδοχών τους) και έχει δημιουργηθεί λογαριασμός στον προϋπολογισμό του Ν.Π.Δ.Δ.
Θα πρέπει λοιπόν να συμπεριληφθεί παράγραφος ως εξής:
“Το υπάρχον κατά τη δημοσίευση του Νόμου αυτού, κεφάλαιο στον οικείο λογαριασμό του Εθνικού Κήπου, που έχει σχηματισθεί κατά εφαρμογή των διατάξεων του Ν.103/1975 και αφορά το εφάπαξ βοήθημα, μεταφέρεται στον προϋπολογισμό του Δήμου Αθηναίων”.
Σε περίπτωση που δεν συμπεριληφθεί η ανωτέρω διάταξη θα έχουμε προβλήματα σοβαρά, και το προσωπικό αυτό δεν θα μπορέσει να λάβει το εφάπαξ για το οποίο έχει το ίδιο καταβάλλει εισφορές.
Τέτοια προβλήματα έχουν δημιουργηθεί και για το προσωπικό του Π.Ι.Κ.Π.Α. που μεταφέρθηκε στους Ο.Τ.Α. με το Ν. 3106/2003 και οι Ο.Τ.Α. έχουν εμπλακεί και θα εμπλακούν σε πολύχρονους δικαστικούς αγώνες.

Για την Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΟΕ-ΟΤΑ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

Θ. Μπαλασόπουλος

Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Μπάμπης Βορτελίνος