ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
   ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
        ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Αθήνα, 22 Απριλίου 2003

Αρ. Πρωτ.: 550

Προς:
Πίνακας Αποδεκτών

 

Αξιότιμοι κύριοι,


Το παρόν κείμενο αποτελεί την ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ της ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (Π.Ο.Ε. – Ο.Τ.Α.) για την έναρξη των Συλλογικών Διαπραγματεύσεων, σύμφωνα με το Ν. 2738/99.

Για την Εκτελεστική Επιτροπή της Π.Ο.Ε. - Ο.Τ.Α.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

Θ. Μπαλασόπουλος

Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Γιάννης Στρατηγός


ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ


Για την έναρξη διαπραγματεύσεων με αντικείμενο την κατάρτιση και υπογραφή:

1. Της Ειδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας έτους 2003 – 2004 για την ρύθμιση των όρων και συνθηκών εργασίας και άλλων συναφών ζητημάτων των έμμισθων πολιτικών υπαλλήλων, με σχέση εργασίας Δημοσίου Δικαίου των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των Ν.Π.Δ.Δ. αυτών, για όσα ζητήματα δύναται να ρυθμιστούν βάσει του άρθρου 3, παρ. 2 του Ν. 2738/99 και
2. Της Ειδικής Συλλογικής Συμφωνίας έτους 2003 – 2004 για την ρύθμιση των όρων και συνθηκών εργασίας των παραπάνω, παρ. 1 υπαλλήλων με σχέση εργασίας Δημοσίου Δικαίου για όσα ζητήματα δύναται να ρυθμιστούν βάσει του άρθρου 13, παρ. 1 του Ν. 2738/99.

Της Δευτεροβάθμιας συνδικαλιστικής οργάνωσης των υπαλλήλων της παρ. 1 του άρθρου 1 του Ν. 2738/99 με την επωνυμία “ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ” (Π.Ο.Ε. – Ο.Τ.Α.), που εδρεύει στην Αθήνα, επί της οδού Καρόλου 24, όπως εκπροσωπείται νόμιμα.

Προς:

1. Τον Υπουργό Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης (ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α.), που κατοικοεδρεύει στην Αθήνα, επί της οδού Βασ. Σοφίας, αριθμός 15.

2. Το Ελληνικό Δημόσιο, όπως νόμιμα εκπροσωπείται από τον Υπουργό Οικονομικών, που κατοικοεδρεύει στη Αθήνα, οδός Καραγεώργη Σερβίας, αριθμός 10.

α. Για τα προς διαπραγμάτευση ζητήματα της Ειδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.

β. Για τα προς διαπραγμάτευση ζητήματα της Συλλογικής Συμφωνίας.

Κοινοποιείται προς:

1. Τον Υπουργό Γεωργίας, που κατοικοεδρεύει στην Αθήνα, οδός Αχαρνών, αριθμός 2.

2. Τον Υπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, που κατοικοεδρεύει στην Αθήνα, οδός Πειραιώς, αριθμός 40.


3. Τον Υπουργό Υγείας και Πρόνοιας, που κατοικοεδρεύει στην Αθήνα, οδός Αριστοτέλους, αριθμός 17.

4. Τον Υφυπουργό Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, που κατοικοεδρεύει στην Αθήνα, οδός Σταδίου, αριθμός 29.

5. Στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, που εδρεύει στην Αθήνα, οδός Πανεπιστημίου, αριθμός 37.

6. Στη Διεύθυνση Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού, του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, που εδρεύει στην Αθήνα, οδός Βασ. Σοφίας, αριθμός 15.

7. Στη Διεύθυνση Λειτουργίας Ο.Τ.Α., του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, που εδρεύει στην Αθήνα, οδός Σταδίου, αριθμός 27.

8. Στο Διοικητή του Οργανισμού Γεωργικών Ασφαλίσεων (Ο.Γ.Α.), που κατοικοεδρεύει στην Αθήνα, οδός Πατησίων, αριθμός 30.

9. Στο Διοικητή του Ε.Λ.Γ.Α., που κατοικοεδρεύει στην Αθήνα, οδός Μεσογείων, αριθμός 45.

10. Στον Πρόεδρο και τα μέλη του Δ.Σ. της Κ.Ε.Δ.Κ.Ε., που κατοικοεδρεύουν στην Αθήνα, οδός Γενναδίου, αριθμός 8.

11. Στον Πρόεδρο και τα μέλη του Δ.Σ. του Τ.Υ.Δ.Κ.Υ., που κατοικοεδρεύουν στην Αθήνα, οδός Σόλωνος, αριθμός 108.

12. Στον Πρόεδρο και τα μέλη του Δ.Σ. του Τ.Α.Δ.Κ.Υ., που κατοικοεδρεύουν στην Αθήνα, οδός Αγ. Κωνσταντίνου, αριθμός 26.

13. Στον Πρόεδρο και τα μέλη της Ε.Ε. της Α.Δ.Ε.Δ.Υ., που κατοικοεδρεύουν στην Αθήνα, οδός Ψύλλα, αριθμός 2


Αξιότιμοι κύριοι,


Βασικά ζητήματα που απασχολούν τους εργαζόμενους, το συνδικαλιστικό κίνημα των Δημοσίων Υπαλλήλων και της Αυτοδιοίκησης, όπως η προστασία του εισοδήματος, το νέο Μισθολόγιο, η ριζική αναδιανεμητική αλλαγή του φορολογικού συστήματος, η δημοκρατική αναδιοργάνωση της Δημόσιας Διοίκησης, η ενίσχυση της, η προοδευτική εξέλιξη των εργασιακών σχέσεων απέναντι στις πολιτικές και στις πιέσεις, κατευθύνσεις της Ε.Ε. για ιδιωτικοποιήσεις και “ευελιξία” στην αγορά εργασίας, αντιμετωπίζονται από την Κυβέρνηση έτσι που με την πολιτική της ουσιαστικά εξυπηρετείται η ιδιωτική πρωτοβουλία σε βάρος του Δημόσιου Χαρακτήρα της Τ.Α. και των εργαζομένων συνολικότερα.

Παράλληλα, τα ιδιαίτερα αιτήματά μας για καταβολή των αναδρομικών του οικογενειακού επιδόματος και επέκταση των Βαρέων και Ανθυγιεινών στο Δημόσιο συναντούν την άρνηση της Κυβέρνησης.

Μια Κυβέρνηση που προωθεί εισοδηματική πολιτική για το 2003 με αυξήσεις της τάξεως του 2,5%, υπαναχωρεί στην εφαρμογή του νέου Μισθολογίου και αρνείται την καταβολή διορθωτικού ποσού, τη στιγμή που οι ανατιμήσεις και η ακρίβεια συνεχώς μειώνουν το εισόδημα των εργαζομένων και πλήττουν ολοένα και περισσότερα νοικοκυριά.

Η απαράδεκτη αυτή πολιτική εκ μέρους της Κυβέρνησης, αλλά και η εξέλιξη προηγούμενων διαπραγματεύσεων, αναγκάζουν την Π.Ο.Ε. – Ο.Τ.Α. να αντιμετωπίζει με επιφυλάξεις τις συλλογικές διαπραγματεύσεις για τα έτη 2003 – 2004. Πως άλλωστε να μην είναι επιφυλακτική όταν το οικονομικό επιτελείο κάθε χρόνο βλέπει ως περιττό βάρος τον θεσμό των συλλογικών διαπραγματεύσεων.


Παρά ταύτα όμως, η Π.Ο.Ε. – Ο.Τ.Α. με αίσθημα ευθύνης απέναντι στους εργαζόμενους που εκπροσωπεί και με μοναδικό κριτήριο την καταξίωση του θεσμού, είναι υποχρεωμένη να υποβάλλει τα αιτήματα και τις θέσεις της για διαπραγμάτευση και ν’ αγωνισθεί για την ικανοποίηση τους.

Για το λόγο αυτό, καλεί την Κυβέρνηση ν’ ανταποκριθεί με ουσιαστικό τρόπο στα οικονομικά και θεσμικά αιτήματα των εργαζομένων στους Ο.Τ.Α. και στα πλαίσια της δέσμευσης της για εξομοίωση των μισθών των Ελλήνων Δημοσίων Υπαλλήλων με αυτών των Ευρωπαίων, δίδοντας λύσεις στα προβλήματα του κλάδου μας.

Σε αντίθετη περίπτωση οι αγωνιστικές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση θα είναι φυσικό επακόλουθο.

ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΘΕΣΕΩΝ
ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΤΗΣ Π.Ο.Ε. – Ο.Τ.Α.

ΓΙΑ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ:
1. ΕΙΔΙΚΗΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
2. ΕΙΔΙΚΗΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΕΤΩΝ 2003 – 2004

Α. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ :

Η Π.Ο.Ε. - Ο.Τ.Α. διεκδικεί την προώθηση ενός νέου μισθολογίου των Δημοσίων Υπαλλήλων και των υπαλλήλων των Ο.Τ.Α., από 1-1-2004 με την ένταξη όλων των επιδομάτων (χρονοεπίδομα, εξομάλυνσης, απόδοσης) στο βασικό μισθό που ο κατώτερος θα διαμορφωθεί στα 1.050 €.

Το νέο μισθολόγιο πρέπει να περιλαμβάνει :

1. Ακώλυτη μισθολογική εξέλιξη με βάση το χρόνο υπηρεσίας.
2. Πρόσθετη αμοιβή και κίνητρα για θέσεις ευθύνης.
3. Σταθερές βελτιωμένες σχέσεις με αποδοχή εσωτερικής σχέσης 1:2 εξωτερικής 1: 3.
4. Διπλασιασμό του οικογενειακού επιδόματος.
5. Την ενσωμάτωση του ανθυγιεινού επιδόματος στις βασικές αποδοχές, με την προώθηση σαν μισθολογικού κλιμακίου.

Η αποδοχή ενός τέτοιου αιτήματος από την κυβέρνηση θα τροποποιούσε και τα κλαδικά – οικονομικά αιτήματα που σας καταθέτουμε παρακάτω.
Απορρίπτουμε την εισοδηματική πολιτική της κυβέρνησης (αύξηση 2,5 %) που επιβαρύνει τους εργαζόμενους, όταν ο πληθωρισμός “τρέχει” με 4%.
Ζητάμε προστασία του εισοδήματός μας, ουσιαστικές αυξήσεις πάνω από τον πραγματικό πληθωρισμό.

Συγκεκριμένα, καταθέτουμε τα παρακάτω αιτήματα :

1. Αύξηση του ειδικού επιδόματος απασχόλησης των Ο.Τ.Α. σύμφωνα με την πιο κάτω περιγραφή και συγχρόνως την ενσωμάτωση σ’ αυτό των μηνιαίων κατ’ αποκοπή εξόδων κίνησης:
α. Για το προσωπικό καθαριότητας εξωτερικών χώρων, αφοδευτηρίων, οδηγούς απορριμματοφόρων αυτοκινήτων και ανοιχτών φορτηγών, χειριστές σαρώθρων, εργατοτεχνίτες αποχέτευσης, νεκροταφείων και ρίψης ασφάλτου, καθώς για τους μηχανοτεχνίτες συνεργείων αυτοκινήτων από εκατόν τριάντα ένα ευρώ και ογδόντα πέντε λεπτά (131,85 €) σε εκατόν ογδόντα δύο ευρώ (182 €).
(182 € + 176 € = 358 €).
β. Για το εποπτικό προσωπικό καθαριότητας, τεχνικό προσωπικό, τεχνίτες εν γένει, υγειονομικό προσωπικό, γεωπονικό προσωπικό, μουσικούς πνευστών οργάνων, ένστολο προσωπικό Δημοτικής Αστυνομίας οδηγούς και χειριστές μηχανημάτων έργων και για όλους τους κλάδους της κατηγορίας Υ.Ε. από εκατόν δέκα πέντε ευρώ και εβδομήντα λεπτά (115,70 €) σε εκατόν εξήντα πέντε ευρώ (165 €).
(165 € + 176 € = 341 €).
γ. Για το λοιπό προσωπικό, από ογδόντα τρία ευρώ και σαράντα δύο λεπτά (83,42 €) σε εκατόν τριάντα τέσσερα ευρώ (134 €).
(134 € + 176 € = 310 €).

2. Την οριστική επίλυση του προβλήματος για το έτος 2003 και τα επόμενα που έχει δημιουργηθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο στην καταβολή των μηνιαίων κατ’ αποκοπή εξόδων κίνησης (Φόρος Εισοδήματος) με την νομοθετική ρύθμιση για απαλλαγή από το Φόρο Εισοδήματος ή την αύξησή των από 176 € σε 235 €.

3. Να μην περικόπτονται τα μηνιαία κατ’ αποκοπή έξοδα κίνησης που προβλέπονται από την Κ.Υ.Α. 2/31607/0022/17-6-2002 (Φ.Ε.Κ. – ΤΕΥΧΟΣ Β’ – ΑΡ. ΦΥΛΛΟΥ 768/20-6-2002) κατά το χρόνο της άδειας κύησης, λοχείας, μητρότητας και αναρρωτικών αδειών ύστερα από νοσηλεία σε δημόσιο νοσοκομείο κλπ., σύμφωνα με το με αρ. πρωτ.: 1183/4-12-2003 έγγραφό μας

4. Καθορισμός του ωρομισθίου για την προσφορά υπερωριακής εργασίας με βάση τις συνολικά καταβαλλόμενες αποδοχές μιας και είναι αναγκασμένες πολλές υπηρεσίες να εργάζονται επί 12ώρου, 24ώρου βάσεως και όλες τις ημέρες το μήνα και δεν μπορεί η αμοιβή για εργασία τις Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες να είναι μικρότερη της καθημερινής.

5. Χορήγηση των αναδρομικών του οικογενειακού επιδόματος.

6. Καταβολή του “ΠΡΙΜ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑΣ” και στους εργαζόμενους των πρώην Κρατικών Παιδικών Σταθμών, Αθλητικών Κέντρων και Λιμενικών Ταμείων, με την καταβολή των αντίστοιχων ποσών στους Ο.Τ.Α. από τους Κ.Α.Π. ή τα αρμόδια Υπουργεία που προήλθαν.

7. Καταβολή επιδόματος χρήσης Η/Υ, σ΄ όσους εργάζονται για την κύρια απασχόληση τους μπροστά σε ηλεκτρονικούς υπολογιστές, ανεξαρτήτου ειδικότητος.

8. Αναπροσαρμογή της Κ.Υ.Α. αριθμ. 2/68943/0022 (Φ.Ε.Κ. – ΤΕΥΧΟΣ Β΄ - ΑΡ. ΦΥΛΛΟΥ 1587/20-12-2002) για αύξηση των ορίων υπερωριακής εργασίας υπαλλήλων των Δήμων και Κοινοτήτων που θα τηρούν τα πρακτικά των συνεδριάσεων του Δημοτικού και Κοινοτικού Συμβουλίου ως και των Συμβουλίων των Συνδέσμων, Νομικών Προσώπων και ιδρυμάτων.

Αναλυτικά διεκδικούμε:
α. Με πληθυσμό έως δέκα χιλιάδων (10.000) κατοίκων από είκοσι πέντε (25) ώρες το μήνα σε τριάντα πέντε (35) ώρες.
β. Με πληθυσμό από δέκα χιλιάδες έναν (10.001) κατοίκους έως τριάντα χιλιάδες (30.000) από τριάντα (30) ώρες το μήνα σε σαράντα (40) ώρες.
γ. Με πληθυσμό από τριάντα χιλιάδες ένα (30.001) κατοίκους και άνω από τριάντα πέντε (35) ώρες το μήνα σε σαράντα πέντε (45) ώρες.
Ενώ, μελλοντικά η καταβολή να γίνεται με βάση το χρονικό όριο συνεδρίασης των αντίστοιχων συμβουλίων.

9. Αύξηση του επιδόματος ευθύνης:
α. Στους διευθυντές από 30.000 Δρχ. σε 60.000 Δρχ. – 176,08 €.
β. Στους τμηματάρχες από 15.000 Δρχ. σε 30.000 Δρχ. – 88,04 €.
γ. Στους προϊστάμενους αυτοτελούς γραφείου από 6.000 Δρχ. σε 12.000 Δρχ. – 35,22 €.

10. Τροποποίηση της Κ.Υ.Α. αριθμ. 2/52290/0022/10-10-2002 (Φ.Ε.Κ. – ΤΕΥΧΟΣ Β΄ - ΑΡ. ΦΥΛΛΟΥ 1364/24-10-2002) για αύξηση της αμοιβής των μελών των υπηρεσιακών Συμβουλίων των Ο.Τ.Α.

Αναλυτικά, όπως πιο κάτω:
α. Για τον Πρόεδρο και τον Αναπληρωτή του, από 20,54 € σε 29,50 € κατά συνεδρίαση.
β. Για τα τακτικά και αναπληρωματικά μέλη, από 14,67 € σε 20,00 € κατά συνεδρίαση.
γ. Για τον Γραμματέα και τον αναπληρωτή του, από 14,67 € σε 20,00 € κατά συνεδρίαση.
Καθώς και την καταβολή εξόδων μετακίνησης στα μέλη των υπηρεσιακών συμβουλίων που μετακινούνται στην έδρα του Νομού, λόγω της ιδιαιτερότητας των εργαζομένων στους Ο.Τ.Α. εκτός του Λεκανοπεδίου.

Β. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ:

1. Προστασία και αναβάθμιση των υπηρεσιών του Δημοσίου και των Ο.Τ.Α. με την αύξηση των πόρων για τη λειτουργία τους, τη βελτίωση των υποδομών τους και του εξοπλισμού τους.

2. Πρόσληψη μόνιμου προσωπικού με βάση τις πάγιες και διαρκείς ανάγκες των Ο.Τ.Α., με βάση τις προβλέψεις των Ο.Ε.Υ.

3. Προστασία των εργασιακών μας σχέσεων. Απαιτούμε την πρόσληψη προσωπικού πλήρους απασχόλησης, απορρίπτουμε το θεσμό της μερικής απασχόλησης που σχεδιάζεται να εφαρμοστεί κυρίως στους Ο.Τ.Α.
Ζητούμε να καταργηθούν οι συμβάσεις έργου.

4. Κατάργηση του θεσμού των εκτάκτων και πρόσληψη μόνο εποχιακού προσωπικού, η διάρκεια του οποίου δεν θα ξεπερνάει τους τέσσερις (4) μήνες.
Προϋπόθεση για την πρόσληψη αυτού του προσωπικού είναι η πρόβλεψη σε αριθμό και η συγκεκριμένη αιτιολόγηση της στους Ο.Ε.Υ. των Ο.Τ.Α.

5. Και οι προσλήψεις των κατηγοριών του προσωπικού Π.Ε. Διοικητικού, Π.Ε. Οικονομικού, Τ.Ε. Διοικητικού – Λογιστικού και Δ.Ε. Διοικητικών Γραμματέων να γίνονται από τους Ο.Τ.Α. χωρίς τη διαδικασία της έγκρισης της Π.Υ.Σ. 55/1998 όπως ισχύει, με τις διατάξεις του Ν. 2190/94.

6. Την προώθηση νομοθετικής ρύθμισης για την πρόσληψη του εκπαιδευτικού προσωπικού των Ο.Τ.Α. με τις διαδικασίες του άρθρου 18 του Ν. 2190/94 όπως ισχύει.

7. Τακτοποίηση του “έκτακτου” προσωπικού των Ο.Τ.Α. που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες.

8. Χαρακτηρισμός των αμιγών Δημοτικών Επιχειρήσεων ως Ο.Τ.Α., όπου δραστηριοποιούνται εκτός των οργανωμένων υπηρεσιών των Ο.Τ.Α., υπαγωγή του προσωπικού τους στο Γ΄ μέρος του Ν. 1188/81 και ένταξη τους σε οργανικές θέσεις στο κανονισμό προσωπικού των επιχειρήσεων.

9. Η ίδρυση και δημιουργία Δημοτικών Επιχειρήσεων να γίνεται μετά από μελέτη για συγκεκριμένη απόδοση κερδών και να προβλέπεται μόνο σε τομείς που μπορεί να αναπτύσσεται καθαρά επιχειρηματική δραστηριότητα και στους οποίους σήμερα ενεργοποιείται ο ιδιωτικός τομέας.
Ν΄ απαγορεύεται μετά από τροποποίηση του θεσμικού πλαισίου (Δημοτικός και Κοινοτικός Κώδικας) η δημιουργία τους σε υπηρεσίες που έχουν δημόσιο και κοινωνικό χαρακτήρα ή αναφέρονται στους Ο.Ε.Υ. του οικείου Ο.Τ.Α.

10. Για το προσωπικό που υπηρετεί σήμερα στη Δημοτική Αστυνομία να τεθεί συγκεκριμένο χρονικό όριο και με μόνο στοιχείο την αίτηση τους για μετάταξη σ’ άλλο κλάδο, γιατί μετά την εφαρμογή του Π.Δ. τροποποιείται ουσιαστικά ο χαρακτήρας αυτής της υπηρεσίας.

11. Κατάργηση της ψηφισθείσας διάταξης (άρθρο 27, παρ. 8, του Ν. 3013/2002) “Αναβάθμιση της πολιτικής Προστασίας και λοιπές διατάξεις” για την πρόσληψη απόστρατων αξιωματικών της Ελληνικής Αστυνομίας με σκοπό την οργάνωση και εκπαίδευση της Δημοτικής Αστυνομίας.

12. Να προχωρήσει νομοθετικά η συγχώνευση των Νομικών Προσώπων, που δημιουργούνται διασπώντας το “ενιαίο” της λειτουργίας των Δήμων.
Σταδιακή κατάργησή τους και ενσωμάτωση τους στις υπηρεσίες των Δήμων.

13. Οι διαδημοτικές συνεργασίες να πραγματοποιηθούν με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, αντιμετωπίζοντας έτσι τα προβλήματα που έχουν προκύψει σε μικρούς “Καποδιστριακούς” Δήμους, όπως αυτά των Τεχνικών Υπηρεσιών και των Ταμειακών Υπηρεσιών, χωρίς τη δημιουργία και νέων Νομικών Προσώπων που θα προκαλέσουν δυσλειτουργικότητα.
Ζητάμε επίσης την εφαρμογή του Κώδικα Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων για την εξέλιξη του προσωπικού στις λεγόμενες “Συμπολιτείες”, στο βαθμό που παρά την αντίθεσή μας προωθηθούν.

Γ. ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ – ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΑ:

Με όλο το Δημοσιοϋπαλληλικό Κίνημα διεκδικούμε:

α. Δημόσιο – καθολικό και κοινωνικό σύστημα ασφάλισης.
β. Μείωση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης.
γ. Αύξηση των συντάξιμων αποδοχών.
δ. Αποτροπή της Ιδιωτικοποίησης της Κοινωνικής Ασφάλισης.
ε. Επέκταση της Διαδοχικής Ασφάλισης.
ζ. Κατοχύρωση και διεύρυνση της Επικουρικής Ασφάλισης.
στ. Δίκαιες ρυθμίσεις για τη γυναίκα και τη μητέρα.

1. Επέκταση των κάθε φορά ισχυουσών διατάξεων για τις προϋποθέσεις και τα όρια ηλικίας στις ειδικότητες που αναφέρονται στον κανονισμό Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων του Ι.Κ.Α. (Κ.Β.Α.Ε.) και στους μόνιμους υπαλλήλους των Ο.Τ.Α. των αντιστοίχων ειδικοτήτων.
Μεταβατικά, για το προσωπικό που ήδη υπηρετεί, να μην επιβαρυνθεί με επασφάλιστρο πέραν της 12ετίας. Το ίδιο να ισχύσει αναδρομικά και για το προσωπικό καθαριότητας που του δόθηκε αυτή η δυνατότητα με βάση σχετική διάταξη του Ν. 2703/98.
Για τις ίδιες κατηγορίες το ύψος της σύνταξης να υπολογίζεται διαφορετικά, λαμβανομένου υπ’ όψιν και το ύψος των κρατήσεων που έχει για την κύρια σύνταξη.

2. Αναγνώριση της προϋπηρεσίας των εργαζομένων Δημοσίου Δικαίου των Ο.Τ.Α. ως πραγματική Δημόσια που έχουν διανύσει σε Ν.Π.Ι.Δ. μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα (Δ.Ε.Η. – Ο.Τ.Ε. – ΕΛ.ΤΑ. – Δημοτικές Επιχειρήσεις – Μεταταγέντες στους Ο.Τ.Α. από Δημοτικού Ραδιοφωνικούς Σταθμούς – Ο.Α.Σ.Α. – Ναυπηγεία Σκαραμαγκά – Παιδικοί και Βρεφονηπιακοί Σταθμοί Ν.Π.Ι.Δ. μη Κερδοσκοπικού Χαρακτήρα του ευρύτερου Δημόσιου Τομέα κλπ.) και κάθε προϋπηρεσία στο Δημόσιο Τομέα όπως είχε οριοθετηθεί με το Ν. 1256/82.

3. Την προώθηση νομοθετικής ρύθμισης για τη διατήρηση του συνταξιοδοτικού και ασφαλιστικού φορέα που είχαν όσοι πήραν μετάταξη με τις διατάξεις του Ν. 2307/95 (προτελευταίο εδάφιο της παρ. 22, του άρθρου 8) και του Ν. 2503/97 (παρ. 4, του άρθρου 12).

4. Αντιμετώπιση του προβλήματος της πρόωρης συνταξιοδότησης για τους υπαλλήλους των “Καποδιστριακών” Δήμων, πρώην Κοινοτικούς υπαλλήλους .

5. Εφαρμογή των διατάξεων (συνταξιοδοτικό – ασφαλιστικό) που ισχύουν για το μόνιμο προσωπικό των Ο.Τ.Α. και σ΄ αυτό των Ν.Π.Δ.Δ., με πρόβλεψη για το προσωπικό που υπηρετεί σήμερα της δυνατότητας επιλογής ασφαλιστικού φορέα.

Δ. ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ ( Τ.Υ.Δ.Κ.Υ. – Τ.Α.Δ.Κ.Υ. ):

1. Υπαγωγή στην ασφάλιση του Τ.Α.Δ.Κ.Υ. και του Τ.Υ.Δ.Κ.Υ. όλων των εργαζομένων των Ο.Τ.Α.

2. Τροποποίηση του Κανονισμού Παροχών του Τ.Υ.Δ.Κ.Υ. με παράλληλη βελτίωση του.

3. Κωδικοποίηση του Κανονισμού Παροχών του Τ.Υ.Δ.Κ.Υ., εκτύπωσή του και διανομή σ’ όλους τους ασφαλισμένους του Ταμείου.

4. Υλοποίηση της απόφασης του Δ.Σ. του Τ.Υ.Δ.Κ.Υ. από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων για αύξηση του ποσού που δίδεται για τις ορθοδοντικές εργασίες.

5. ¶μεση πρόσληψη ελεγκτών ιατρών στο Τ.Υ.Δ.Κ.Υ. και στελέχωση όλων των περιφερειακών γραφείων.

6. Ίδρυση από το Τ.Υ.Δ.Κ.Υ. περιφερειακών γραφείων στην Αττική (τεσσάρων) και στους μεγάλους Νομούς, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων των απομακρυσμένων Δήμων και νησιωτικών περιοχών.

7. Αύξηση από 7‰ σε 8‰ του μηνιαίου βοηθήματος και εφαρμογή των διατάξεων σε σχέση με τις κρατήσεις που ισχύουν για τους ασφαλισμένους πριν το 1992 και γι΄ αυτούς που έχουν πρωτοασφαλισθεί σε κύριο ασφαλιστικό φορέα μετά το 1993.

8. Αύξηση του εφάπαξ του Τ.Α.Δ.Κ.Υ. από 105 σε 120 βοηθήματα.

9. Θεσμοθέτηση της δυνατότητας με απόφαση του Δ.Σ. του Τ.Α.Δ.Κ.Υ. της χορήγησης χαμηλότοκων δανείων στους ασφαλισμένους του, όπως γίνεται και σε άλλα ταμεία.

10. Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στα Δ.Σ. του Τ.Υ.Δ.Κ.Υ. και Τ.Α.Δ.Κ.Υ. να μην αναφέρονται ως Δημοτικοί και Κοινοτικοί υπάλληλοι, μιας και μετά την εφαρμογή του Καποδίστρια δεν υπάρχουν Κοινότητες, αλλά εργαζόμενοι των Ο.Τ.Α.
Και να ορίζονται από την αντιπροσωπευτικότερη συνδικαλιστική οργάνωση του κλάδου.

11. Το προσωπικό των Ν.Π.Δ.Δ. των Ο.Τ.Α. το οποίο για κύρια σύνταξη υπάγεται στο Ι.Κ.Α. μετά την συνταξιοδότηση του να εξακολουθεί να υπάγεται υγειονομικά στο Τ.Υ.Δ.Κ.Υ.
Οι υγειονομικές εισφορές κρατούνται από την σύνταξη του και αποδίδονται από το Ι.Κ.Α. στο Τ.Υ.Δ.Κ.Υ.

12. Αύξηση του ποσού από 20.000 Δρχ. (58,69 €) σε 30.000 Δρχ. (88,00 €) για τη μη θεώρηση από το Τ.Υ.Δ.Κ.Υ. των συνταγολογίων για τα φάρμακα.

13. Δημιουργία Α/θμιων και Β/θμιων Υγειονομικών Επιτροπών σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο με ιατρούς του Τ.Υ.Δ.Κ.Υ.

14. Δημιουργία Επιτροπών Υγιεινής και Ασφάλειας των εργαζομένων σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο με ιατρούς του Τ.Υ.Δ.Κ.Υ.

15. Απόδοση από το κράτος των οφειλομένων εργοδοτικών εισφορών των συνταξιούχων ασφαλισμένων στο Τ.Υ.Δ.Κ.Υ.

16. Με νομοθετική ρύθμιση να δίνεται η δυνατότητα θεώρησης των βιβλιαρίων (σε ειδικές περιπτώσεις) και από τα Δημόσια Νοσοκομεία, Κέντρα Υγείας, ή από άλλα Ταμεία με δίκτυο ευρύτερο του Τ.Υ.Δ.Κ.Υ. από ελεγκτές Ιατρούς του Δημοσίου, Ι.Κ.Α. κλπ., για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της μετακίνησης των ασφαλισμένων σε απομακρυσμένους Δήμους στην έδρα του Νομού (Αιτωλοακαρνανία, Γιάννενα, Μεσσηνία κλπ.), αλλά και στις νησιωτικές περιοχές.

17. Να δοθεί λύση με νομοθετική ρύθμιση για την ασφαλιστική κάλυψη των εργαζομένων στα Ν.Π.Δ.Δ. των Ο.Τ.Α. σύμφωνα με τα με αρ. πρωτ.: 367/18-3-2003 και 1189/9-12-2002 έγγραφα μας.

Ε. ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ:

1. Δημιουργία φορέα μέσω του Τ.Υ.Δ.Κ.Υ. σε επίπεδο Ο.Τ.Α. και με την συμμετοχή των συναρμόδιων φορέων (ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α., Κ.Ε.Δ.Κ.Ε., Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε. και της Π.Ο.Ε. – Ο.Τ.Α.) για τη διαρκή παρακολούθηση, ενημέρωση και διενέργεια μελετών και ερευνών των συνθηκών εργασίας στις ιδιαίτερα βεβαρημένες, από άποψη συνθηκών εργασίας, κατηγορίες εργαζομένων στα Β.Α.Ε.

2. Πιστή εφαρμογή του θεσμικού πλαισίου και των Σ.Σ.Ε. για τα ζητήματα Υγιεινής και Ασφάλειας και επιβολή κυρώσεων, όπου υπάρχει άρνηση ή πλημμελής εφαρμογή τους.

3. Κωδικοποίηση των διατάξεων περί Υγιεινής και Ασφάλειας των Εργαζομένων με ευθύνη του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων.

ΣΤ. Ο.Γ.Α. - Ε.Λ.Γ.Α.:

Αποκλειστική διαπραγμάτευση από την Π.Ο.Ε. – Ο.Τ.Α. για τα θέματα που αφορούν τους εργαζόμενους στους Ο.Τ.Α. για τον Ο.Γ.Α. και Ε.Λ.Γ.Α.
1. Αναπροσαρμογή της πάγιας κατώτατης αποζημίωσης των ανταποκριτών του Ο.Γ.Α. από 1-1-2003 σε 700 €.

2. Ετήσιο ποσό κατά συνταξιούχο ή επιδοματούχο σε 6 €.

3. Ετήσιο ποσό αποζημίωσης για εργασίες κλάδου κύριας ασφάλισης σε 3 € για κάθε ασφαλισμένο που αναγράφεται στον κλάδο κύριας ασφάλισης.

4. Για κάθε χορήγηση συνταγολογίου ενιαίου τύπου 1,50 €.

5. Διατήρηση της προσαύξησης κατά 40% που χορηγείται στους Ανταποκριτές των Νομών Ροδόπης και Ξάνθης, καθώς και στις κοινότητες Μικρού Δερείου και Συκορράχης Ν. Έβρου, και επέκταση της σε όλους τους ανταποκριτές για την εγγραφή αλλοδαπών στον κλάδο κύριας ασφάλισης.

6. Καταβολή πρόσθετης αμοιβής για τις νέες υποβληθείσες αιτήσεις στις δικαιούχες επιδόματος πολύτεκνες μητέρες.

7. Καταβολή πρόσθετης αμοιβής 5 € για την εργασία ασφάλισης των αλλοδαπών με βάση τις υποβληθείσες δηλώσεις στους ανταποκριτές και όχι με αυτές που θα εγκριθούν από τον Ο.Γ.Α. για ασφάλιση.

8. Κατάργηση των κρατήσεων υπέρ του Μετοχικού Ταμείου που γίνονται στις αποζημιώσεις των ανταποκριτών.

9. Η δυνατότητα υπογραφής προγραμματικής σύμβασης μεταξύ Υπουργείου Εσωτερικών, Κ.Ε.Δ.Κ.Ε., Π.Ο.Ε. – Ο.Τ.Α. και των αρμόδιων οργανισμών (Ο.Γ.Α. και Ε.Λ.Γ.Α.) για τις υπηρεσίες που θα παρέχονται.

10. Με την υπογραφή της προγραμματικής σύμβασης η εφάπαξ αποζημίωση που χορηγείται μετά την απόλυση η απαλλαγή του ανταποκριτή Ο.Γ.Α. από τα καθήκοντα του, να χορηγηθεί άμεσα σ’ όλους τους ανταποκριτές του Ο.Γ.Α. ανάλογα με τα χρόνια ασκήσεως των καθηκόντων τους.

11. Αύξηση (διπλασιασμός) της πάγιας αποζημίωσης κυρίων ανταποκριτών Ε.Λ.Γ.Α.

12. Αύξηση (διπλασιασμός) της αποζημίωσης κατά δήλωση του Ε.Λ.Γ.Α.

13. Τις εργασίες του Υπουργείου Γεωργίας (όπως εξισωτικές αποζημιώσεις – κτηνοτροφικά – Γεωργικά θέματα) να πραγματοποιούν οι φυσικοί φορείς Ενώσεις και Γεωργικοί Συνεταιρισμοί.

Ζ. ΘΕΣΜΙΚΑ - ΚΛΑΔΙΚΑ:

1. Εφαρμογή στους Ο.Τ.Α. του 35ωρου για όλες τις υπηρεσίες που σήμερα εργάζονται 37, 5 ώρες και του 30ώρου για αυτές που εργάζονται 32 ώρες και 5 ημέρες εργασίας.

2. Ψήφιση ενός σύγχρονου νέου Κώδικα Δημοτικών Κοινοτικών Υπαλλήλων, με θεσμική πρόβλεψη των δικαιωμάτων των Δημοτικών Υπαλλήλων καθώς και εναρμόνιση του με διατάξεις του ισχύοντος Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα, θα κάνει πιο αξιοκρατικό το σύστημα της επιλογής προϊσταμένων και πιο δημοκρατική τη σύνθεση των υπηρεσιακών συμβουλίων.

3. Την υπογραφή προγραμματικών συμβάσεων μεταξύ των αρμόδιων φορέων ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α., Κ.Ε.Δ.Κ.Ε. και Π.Ο.Ε. – Ο.Τ.Α. για τις πρόσθετες εργασίες που ανατίθενται στους Ο.Τ.Α. (Ο.Γ.Α., Ε.Λ.Γ.Α., κλπ.).

4. Την ίδρυση Σχολής επιμόρφωσης της Τοπικής Αυτοδιοίκησης για την επιμόρφωση τόσο των εργαζομένων όσο και των αιρετών.
Μια και τα διάφορα προγράμματα επιμόρφωσης γίνονται αποσπασματικά χωρίς συνέχεια και σε αντικείμενα ή με μεθόδους που δεν αποδίδουν τα αναμενόμενα.
Στόχος μας η δια βίου εκπαίδευση των εργαζομένων στην Τ.Α.

5. Την προώθηση σχετικής διάταξης όπου οι υπάλληλοι των οικονομικών υπηρεσιών των Ο.Τ.Α., κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους, να μην θεωρούνται δημόσιοι υπόλογοι και να ευθύνονται μόνο για δόλο ή βαρειά αμέλεια κατά τις διατάξεις του Κώδικα Καταστάσεως Προσωπικού των Ο.Τ.Α.

6. Την καταβολή επιδόματος ισολογισμού σ’ όσους έχουν την ευθύνη υπογραφής ενόψει της εφαρμογής του διπλογραφικού συστήματος.

7. Επέκταση της διάταξης της παρ. 22 του άρθρου 7 του Ν. 2557/97 (Φ.Ε.Κ. – ΤΕΥΧΟΣ Α΄ - ΑΡ. ΦΥΛΛΟΥ 271/24-12-1997) και για τους υπαλλήλους των Ο.Τ.Α. που ανήκουν στο κλάδο Δ.Ε. με πτυχία εργοδηγών των σχολών που καταργήθηκαν με το Ν. 576/77.

8. Την έκδοση του Π.Δ. και των Υπουργικών Αποφάσεων που προβλέπονται από το Ν. 2683/99, (Φ.Ε.Κ. - ΤΕΥΧΟΣ Α΄ - ΑΡ. ΦΥΛΛΟΥ 19/9-2-1999), που αναφέρονται γενικά στις άδειες (κανονικές, διευκολύνσεων, αναρρωτικές, εκπαιδευτικές, κλπ.) και οι οποίες ισχύουν, σύμφωνα με το άρθρο τέταρτο και στο μόνιμο προσωπικό των Ο.Τ.Α.

Αναλυτικά:

α. Το Π.Δ. που προβλέπεται να εκδοθεί σύμφωνα με την παρ. 2 άρθρο 50 του Ν. 2683/99 μετά από πρόταση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Υγείας και Πρόνοιας.
β. Η υπουργική απόφαση που προβλέπεται σύμφωνα με την παρ. 6, άρθρο 53 του Ν. 2683/99 μετά από πρόταση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης.
γ. Η υπουργική απόφαση που προβλέπεται σύμφωνα με την παρ. 8, άρθρο 58 του Ν. 2683/99 μετά από πρόταση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης.

8. Την κατάργηση της διάταξης του άρθρου 27, παρ. 6 εδάφιο γ’ του Ν. 3013/2002 “Αναβάθμιση της πολιτικής προστασίας και λοιπές διατάξεις” που αναφέρεται στο άρθρο 263 του Π.Δ. 410/95 (Δ.Κ.Κ.) για το δικαίωμα του συμβιβασμού και την κατάργηση δίκης για θέματα μισθολογικά.

9. Την ένταξη του κλάδου Τ.Ε. Βρεφονηπιοκομίας στο εκπαιδευτικό προσωπικό.

Τέλος, σας κάνουμε γνωστό ότι έχουμε καταγγείλει την Ε.Σ.Σ.Ε. για το προσωπικό Ιδιωτικού Δικαίου και αναμένουμε την συνάντηση των εκπροσώπων των Υπουργείων Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομικών για την υπογραφή της Σ.Σ.Ε. για το έτος 2003.
Με την επιφύλαξη τα πιο πάνω αιτήματα του κλάδου πιθανόν να συμπληρωθούν και με άλλα που θα κατατεθούν κατά τη διάρκεια του 32ου Τακτικού Συνεδρίου της Ομοσπονδίας που θα πραγματοποιηθεί από τις 13 μέχρι τις 16 Μαΐου 2003 και θα σας κοινοποιηθούν με νεώτερο έγγραφό μας.

Εξουσιοδοτημένοι εκπρόσωποι μας για την διεξαγωγή των διαπραγματεύσεων ορίζονται οι:
1. Μπαλασόπουλος Θέμης – Πρόεδρος Εκτελεστικής Επιτροπής.
2. Πολυμερόπουλος Βασίλης – Α’ Αντιπρόεδρος Εκτελεστικής Επιτροπής.
3. Χαρίσης Γιώργος – Β’ Αντιπρόεδρος Εκτελεστικής Επιτροπής.
4. Στρατηγός Γιάννης – Γενικός Γραμματέας Εκτελεστικής Επιτροπής.

Στις συναντήσεις η διαπραγματευτική ομάδα θα συνεπικουρείται από το Νομικό Σύμβουλο της Π.Ο.Ε. – Ο.Τ.Α. και τους εξειδικευμένους συνεργάτες του, τεχνικούς συμβούλους και εμπειρογνώμονες της Π.Ο.Ε. – Ο.Τ.Α.
Αρμόδιος δικαστικός επιμελητής εντέλλεται να επιδώσει νόμιμα την παρούσα σ’ αυτούς που απευθύνεται, καθώς και σε όσους συγκοινοποιείται, για να λάβουν γνώση και να επέλθουν οι νόμιμες συνέπειες, αφού την αντιγράψει ολόκληρη στην έκθεση επιδόσεως του.

Αθήνα, 22 Απριλίου 2003

Για την Εκτελεστική Επιτροπή της Π.Ο.Ε. - Ο.Τ.Α.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

Θ. Μπαλασόπουλος

Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Γιάννης Στρατηγός