ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ
Αθήνα, 25 Απριλίου 2005
Αρ. Πρωτ.: 475
 
Προς:
Πίνακας Αποδεκτών
 

Αξιότιμοι κύριοι,
Το παρόν κείμενο αποτελεί την ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ της ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (Π.Ο.Ε. – Ο.Τ.Α.) για την έναρξη των Συλλογικών Διαπραγματεύσεων, σύμφωνα με το Ν. 2738/1999.

 


ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
 
 
Για την έναρξη διαπραγματεύσεων με αντικείμενο την κατάρτιση και υπογραφή:
 
•  Της Ειδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας ετών 2005 – 2006 για την ρύθμιση των όρων και συνθηκών εργασίας και άλλων συναφών ζητημάτων των έμμισθων πολιτικών υπαλλήλων, με σχέση εργασίας Δημοσίου Δικαίου των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των Ν.Π.Δ.Δ. αυτών, για όσα ζητήματα δύναται να ρυθμιστούν βάσει του άρθρου 3, παρ. 2 του Ν. 2738/1999 και
•  Της Ειδικής Συλλογικής Συμφωνίας Εργασίας ετών 2005 – 2006 για την ρύθμιση των όρων και συνθηκών εργασίας των παραπάνω, παρ. 1 υπαλλήλων με σχέση εργασίας Δημοσίου Δικαίου για όσα ζητήματα δύναται να ρυθμιστούν βάσει του άρθρου 13, παρ. 1 του Ν. 2738/1999.
 
Της δευτεροβάθμιας συνδικαλιστικής οργάνωσης των υπαλλήλων της παρ. 1 του άρθρου 1 του Ν. 2738/1999 με την επωνυμία “ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ” (Π.Ο.Ε. – Ο.Τ.Α.), που εδρεύει στην Αθήνα, επί της οδού Καρόλου 24, όπως εκπροσωπείται νόμιμα.
 
Προς:
 
•  Τον Υπουργό Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, που κατοικοεδρεύει στην Αθήνα, επί της οδού Σταδίου, αριθμός 27.
 
•  Το Ελληνικό Δημόσιο, όπως νόμιμα εκπροσωπείται από τον Υπουργό Οικονομίας και Οικονομικών, που κατοικοεδρεύει στη Αθήνα, οδός Νίκης αριθμός 15.
 
α. Για τα προς διαπραγμάτευση ζητήματα της Ειδικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.
 
β. Για τα προς διαπραγμάτευση ζητήματα της Ειδικής Συλλογικής Συμφωνίας Εργασίας.
 
Κοινοποιείται προς:
 
•  Τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, που κατοικοεδρεύει στην Αθήνα, οδός Αχαρνών, αριθμός 2.
 
•  Τον Υπουργό Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας, που κατοικοεδρεύει στην Αθήνα, οδός Πειραιώς, αριθμός 40.
 
•  Τον Υπουργό Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, που κατοικοεδρεύει στην Αθήνα, οδός Αριστοτέλους, αριθμός 17.
 
•  Τον Υφυπουργό Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας , που κατοικοεδρεύει στην Αθήνα, οδός Σταδίου, αριθμός 29.
 
•  Στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, που εδρεύει στην Αθήνα, οδός Πανεπιστημίου, αριθμός 37.
 
•  Στη Διεύθυνση Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού, του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, που εδρεύει στην Αθήνα, οδός Βασ. Σοφίας, αριθμός 15.
 
•  Στη Διεύθυνση Λειτουργίας Ο.Τ.Α., του Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, που εδρεύει στην Αθήνα, οδός Σταδίου, αριθμός 27.
 
•  Στο Διοικητή του Οργανισμού Γεωργικών Ασφαλίσεων (Ο.Γ.Α.), που κατοικοεδρεύει στην Αθήνα, οδός Πατησίων, αριθμός 30.
 
•  Στον Πρόεδρο του ΕΛ.Γ.Α., που κατοικοεδρεύει στην Αθήνα, οδός Μεσογείων, αριθμός 45.
 
•  Στον Πρόεδρο και τα μέλη του Δ.Σ. της Κ.Ε.Δ.Κ.Ε., που κατοικοεδρεύουν στην Αθήνα, οδός Γενναδίου, αριθμός 8.
 
•  Στον Πρόεδρο και τα μέλη του Δ.Σ. του Τ.Υ.Δ.Κ.Υ., που κατοικοεδρεύουν στην Αθήνα, οδός Ηπείρου, αριθμός 38.
 
•  Στον Πρόεδρο και τα μέλη του Δ.Σ. του Τ.Α.Δ.Κ.Υ., που κατοικοεδρεύουν στην Αθήνα, οδός Αγ. Κωνσταντίνου, αριθμός 26.
 
•  Στον Πρόεδρο και τα μέλη της Ε.Ε. της Α.Δ.Ε.Δ.Υ., που κατοικοεδρεύουν στην Αθήνα, οδός Λέκκα, αριθμός 23-25.
 
Αξιότιμοι κύριοι,
 
Οι εργαζόμενοι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και στο Δημόσιο μέσω των διαδικασιών των Συλλογικών Διαπραγματεύσεων θέτουν τα πιο σημαντικά προβλήματα που τους απασχολούν, όπως:
 
•  Την προστασία του εισοδήματος μας, την προστασία της εργασίας μας, την προαγωγή των εργασιακών μας δικαιωμάτων, την ισχυρή κοινωνική οργάνωση με την εξάλειψη της ανεργίας και την ενίσχυση της κοινωνικής διάστασης της οικονομίας.
 
Για:
 
•  Πολιτική αμοιβών που να αναγνωρίζει τη συμβολή των εργαζομένων στις Δημόσιες Υπηρεσίες για το σύγχρονο ρόλο της Δημόσιας Διοίκησης.
•  Δημόσια Διοίκηση που να περιφρουρεί και να εκφράζει τον αναπτυξιακό και κοινωνικό ρόλο του Κράτους και να σέβεται τον πολίτη.
•  Επένδυση στον άνθρωπο με αναβάθμιση του ρόλου της Δημόσιας Εκπαίδευσης.
•  Αναβάθμιση της ποιότητας ζωής με προτεραιότητα στην Υγεία, Πρόνοια, Περίθαλψη και Ασφάλιση.
•  Ενίσχυση των Αυτοδιοικητικών και Περιφερειακών θεσμών και αναγνώριση του ρόλου των εργαζομένων σ' αυτούς για την προαγωγή της Τοπικής και Περιφερειακής Ανάπτυξης για την ενίσχυση της Αποκέντρωσης.
•  Ενίσχυση της θεσμικής συγκρότησης της Δημοκρατίας με όρους και πλαίσια που έμπρακτα αναγνωρίζουν τον εργαζόμενο ως ισότιμο διαπραγματευτή και ουσιαστική συνιστώσα της οικονομικής και κοινωνικής δύναμης στην ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ
•  Την ΑΜΕΣΗ αποκατάσταση των ανισοτήτων και των αδικιών μέσα από τη φορολογία:
•  Δραστική αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής.
•  Φορολογία ανάλογη με τη φορολογική δυνατότητα του καθενός.
•  Το σταμάτημα της άγριας επιδρομής που θα δέχονται οι εργαζόμενοι μέχρι το 2007 . 
•  Φορολογική πολιτική για τους εργαζόμενους και όχι για το επιχειρηματικό κεφάλαιο.

Το συνδικαλιστικό κίνημα διεκδικεί αύξηση του αφορολόγητου ορίου, αναδιάρθρωση των φορολογικών συντελεστών και κλιμακίων, αύξηση του αφορολόγητου για την οικογένεια.
 
•  Πρόσληψη μόνιμου προσωπικού με ΠΛΗΡΗ απασχόληση για την κάλυψη των πάγιων αναγκών.  
•  Εκπαίδευση και επιμόρφωση του ανθρώπινου δυναμικού.  
•  Καθιέρωση των Β.Α.Ε. στο Δημόσιο και στους Ο.Τ.Α., με ΑΜΕΣΗ επέκταση του καθεστώτος που ισχύει στο Ι.Κ.Α. και για τα αντίστοιχα επαγγέλματα στο Δημόσιο και τους Ο.Τ.Α.  
•  Οριστική επίλυση του προβλήματος των συμβασιούχων και του καθεστώτος ομηρίας που τους διέπει.  
Ενώ ειδικότερα, οι εργαζόμενοι στους Ο.Τ.Α. αγωνίζονται για:  
•  Την ψήφιση ενός Κώδικα Υπαλλήλων σύγχρονου και αποτελεσματικού.  
•  Την τροποποίηση του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα σε κατεύθυνση που θα υπερασπίζεται το Δημόσιο και Κοινωνικό χαρακτήρα των υπηρεσιών των Ο.Τ.Α. και θα βάζει τέλος στην άναρχη και χωρίς μελέτη ίδρυση των Δημοτικών Επιχειρήσεων.  

Για μια Τοπική Αυτοδιοίκηση που:  
•  Να διασφαλίζεται ο νέος ρόλος της στον 21 ο αιώνα μέσα από το σύνολο των αρμοδιοτήτων που επιβάλλεται αυτή να ασκήσει.  
•  Να υπάρχει η διασφάλιση της συμμετοχής των πολιτών στα όργανα λήψης των αποφάσεων για τις υποθέσεις που τους αφορούν.  
•  Να κατοχυρώνεται η διοικητική αυτοτέλεια και η οικονομική αυτοδυναμία των Οργανισμών της Αυτοδιοίκησης.  
•  Να υπάρχουν οι κανόνες διαφάνειας και χρηστής διαχείρισης των πόρων.  
•  Να αναπτυχθούν οι σύγχρονες δομές και λειτουργίες στο εσωτερικό των Ο.Τ.Α.  
•  Να αναβαθμίζεται η καταστατική θέση των αιρετών και η ενδυνάμωση των συλλογικών οργάνων της Αυτοδιοίκησης.  
•  Να υπάρχει ανάπτυξη και αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού.  
•  Να καθορίζεται ο εποπτικός ρόλος του κράτους στους θεσμούς της Αυτοδιοίκησης.  
•  Να ξεκαθαριστεί ο ρόλος των Δημοτικών Επιχειρήσεων και η ανάπτυξή τους μόνο σε επιχειρηματικές δραστηριότητες, όπως αποτυπώνονται από το Ν. 1416/1984.
 
Αιτήματα που επανειλημμένως σας έχουν τεθεί αλλά αγνοήσατε .
 
Γι΄ αυτό, η Π.Ο.Ε. – Ο.Τ.Α. έχοντας την εμπειρία των προηγούμενων χρόνων αντιμετωπίζει και φέτος με επιφυλάξεις τις συλλογικές διαπραγματεύσεις.
 
Η κυβέρνηση πρέπει να αποδείξει επί της ουσίας ότι σέβεται το θεσμό και μέσα από διάλογο να δώσει λύσεις στα προβλήματα των εργαζομένων στο Δημόσιο και στους Ο.Τ.Α.
 
Τροποποιώντας το θεσμικό πλαίσιο για τις Συλλογικές Διαπραγματεύσεις (περιεχόμενο, επίπεδα, Σώμα μεσολαβητών κ.λ.π.) ώστε να κατοχυρωθεί και για τους εργαζόμενους στο Δημόσιο και τους Ο.Τ.Α., ουσιαστική διαδικασία διαπραγμάτευσης και υπογραφής Σ.Σ.Ε. με βάση και τη νέα συνταγματική πραγματικότητα.
 
Η Π.Ο.Ε. – Ο.Τ.Α. για άλλη μια χρονιά με αίσθημα ευθύνης απέναντι στους χιλιάδες εργαζόμενους που εκπροσωπεί και με μοναδικό κριτήριο την καταξίωση και εξέλιξη του θεσμού, είναι υποχρεωμένη να υποβάλλει τα αιτήματα και τις θέσεις της για διαπραγμάτευση και να αγωνισθεί με όλες τις δυνάμεις της για την ικανοποίησή τους.
 
Καλεί τη κυβέρνηση να ανταποκριθεί με πιο ουσιαστικό τρόπο στα ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ και ΘΕΣΜΙΚΑ αιτήματα των εργαζομένων στους Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού, υλοποιώντας και τις βασικές της προεκλογικές δεσμεύσεις, δίνοντας ουσιαστικές λύσεις στα προβλήματα του κλάδου μας.
 
Σε κάθε άλλη περίπτωση, οι αγωνιστικές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στην Τοπική Αυτοδιοίκηση θα είναι φυσικό επακόλουθο.
 
 
 
 
 

ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΘΕΣΕΩΝ

ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΤΗΣ Π.Ο.Ε. – Ο.Τ.Α.

 

ΓΙΑ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ ΜΕ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ:

•  ΕΙΔΙΚΗΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

•  ΕΙΔΙΚΗΣ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
 

ΕΤΩΝ 2005 – 2006


 
Α. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ:
 
Η Π.Ο.Ε. - Ο.Τ.Α. επαναδιεκδικεί την προώθηση ενός νέου μισθολογίου των Δημοσίων Υπαλλήλων και των Υπαλλήλων των Ο.Τ.Α., από 1-1-2006 όπως ακριβώς υποσχέθηκε η Κυβέρνηση δια στόματος του Πρωθυπουργού κ. Κώστα Καραμανλή στην πανηγυρική έναρξη των εργασιών του συνεδρίου της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. το Νοέμβριο του 2004.
 
Αυτό που προέχει σήμερα είναι η αποτελεσματική κεντρική διαπραγμάτευση για μια αξιόπιστη πολιτική αμοιβών και την εφαρμογή του ΝΕΟΥ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟΥ που:
 
•  Θα διασφαλίζει υψηλούς βασικούς μισθούς με την ενσωμάτωση των γενικών επιδομάτων.
 
•  Θα διασφαλίζει αξιοπρεπή μισθολογική αφετηρία με εισαγωγικό Μ.Κ. της κατηγορίας Υ.Ε. στο ύψος των 1.200 ευρώ.
 
•  Θα καταλήγει στις εσωτερικές και εξωτερικές σχέσεις 1:2 και 1:3 και ταυτόχρονα, θα προστατεύει ενδιάμεσες κατηγορίες από τυχόν απώλειες ή αδικίες με την παροχή πρόσθετων ποσοστών εισοδηματικής πολιτικής.
 
•  Θα συνδέει τις αποδοχές με την αύξηση του Α.Ε.Π. και θα διασφαλίζει την αγοραστική δύναμη των μισθών διαχρονικά.
 
•  Θα οδηγεί με ταχείς ρυθμούς σε σύγκλιση με τους μισθούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
 
•  Θα εξαφανίζει τις αδικίες και τις κατάφωρες ανισότητες.
 
•  Θα παρέχει κίνητρα για την κατάληψη θέσεων ευθύνης.
 
•  Θα διασφαλίζει την ακώλυτη μισθολογική εξέλιξη, θα αποδεσμεύει το μισθό απ' το βαθμό και θα αποκλείει τη σύνδεση μισθού – παραγωγικότητας.
 
•  Θα αναγνωρίζει την αξία της γνώσης και της προσφοράς.
 
•  Θα διπλασιάζει τα οικογενειακά επιδόματα.
 
•  Θα προβλέπει ουσιαστική αύξηση των επιδομάτων ευθύνης.
 
Η αποδοχή ενός τέτοιου αιτήματος από την κυβέρνηση θα τροποποιούσε και τα κλαδικά – οικονομικά αιτήματα που σας καταθέτουμε παρακάτω.
Ζητάμε προστασία του εισοδήματός μας και ουσιαστικές αυξήσεις πάνω από τον πραγματικό πληθωρισμό.
 
Συγκεκριμένα, καταθέτουμε τα παρακάτω αιτήματα:
 
•  Αύξηση του ειδικού επιδόματος απασχόλησης των Ο.Τ.Α. σύμφωνα με την πιο κάτω περιγραφή.
α. Για το προσωπικό καθαριότητας εξωτερικών χώρων, αφοδευτηρίων, οδηγούς απορριμματοφόρων αυτοκινήτων και ανοιχτών φορτηγών, χειριστές σαρώθρων, εργατοτεχνίτες αποχέτευσης, νεκροταφείων και ρίψης ασφάλτου, στους εργαζόμενους στους Χ.Υ.Τ.Α. και τους Σταθμούς Μεταφόρτωσης, καθώς για τους μηχανοτεχνίτες συνεργείων αυτοκινήτων, από εκατόν τριάντα δύο ευρώ (132,00 €) σε διακόσια ευρώ (200,00 €).
β. Για το εποπτικό προσωπικό καθαριότητας, τεχνικό προσωπικό, τεχνίτες εν γένει, Υγειονομικό προσωπικό, Γεωπονικό προσωπικό, Περιβαντολόγους, Συντηρητές Έργων Τέχνης, Μουσικούς πνευστών οργάνων, ένστολο προσωπικό Δημοτικής Αστυνομίας, οδηγούς και χειριστές μηχανημάτων έργων και για όλους τους κλάδους της κατηγορίας Υ.Ε., από εκατόν δεκαέξι ευρώ (116,00 €) σε εκατόν ογδόντα τέσσερα ευρώ (184,00 €).
γ. Για το λοιπό προσωπικό, από ογδόντα τέσσερα ευρώ (84,00 €) σε εκατόν πενήντα δύο ευρώ (152,00 €).
 
•  Να μην περικόπτονται τα μηνιαία κατ' αποκοπή έξοδα κίνησης που προβλέπονται από την Κ.Υ.Α.: αριθμ. 2/6771/0022/5-2-2004 (Φ.Ε.Κ. – ΤΕΥΧΟΣ Β' – ΑΡ. ΦΥΛΛΟΥ 225/6-2-2004) κατά το χρόνο της άδειας κύησης, λοχείας, μητρότητας και αναρρωτικών αδειών ύστερα από νοσηλεία σε δημόσιο νοσοκομείο κλπ.
Σχετικό το με αρ. πρωτ.: 284/2-4-2004 έγγραφο μας.
 
•  Καθορισμός του ωρομισθίου για την προσφορά υπερωριακής εργασίας με βάση τις συνολικά καταβαλλόμενες αποδοχές, μιας και είναι αναγκασμένες πολλές υπηρεσίες να λειτουργούν επί 12ώρου, 24ώρου βάσεως και όλες τις ημέρες το μήνα και δεν μπορεί η αμοιβή για εργασία τις Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες να είναι μικρότερη της καθημερινής.
 
•  Την εξαίρεση του προσωπικού των Ο.Τ.Α. Α' Βαθμού που υπηρετεί σε υπηρεσίες που λειτουργούν όλες τις ημέρες του μήνα ή σε δωδεκάωρη ή εικοσιτετράωρη βάση, από τους περιορισμούς που αναφέρονται στην παρ. 1 του άρθρου 16 του Ν. 3205/2003 (Φ.Ε.Κ. - ΤΕΥΧΟΣ Α΄ - ΑΡ. ΦΥΛΛΟΥ 297/23-12-2003).
Σχετικά τα με αρ. πρωτ.: 212/16-3-2004 και 256/25-2-2005 έγγραφά μας.
 
•  Την επέκταση των διατάξεων του Ν. 3205/2003, με κοινή Υπουργική Απόφαση, στο προσωπικό των Ο.Τ.Α. που δεν υπάγεται στις διατάξεις του σύμφωνα με το άρθρο 21 και να προβλέπει ότι ο μισθός του προσωπικού των Ο.Τ.Α. που υπάγεται στις διατάξεις του Κεφαλαίου Β' του Δεύτερου Μέρους του Ν. 1188/1981, (άρθρα 236-240) ορίζεται κάθε χρόνο με απόφαση του οικείου συμβουλίου, ανάλογα με την οικονομική δυνατότητα αυτού και η μισθολογική εξέλιξη των υπαλλήλων καθορίζεται σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 3205/2003 όπως ισχύει και για το λοιπό προσωπικό των Ο.Τ.Α.
Σχετικά τα με αρ. πρωτ.: 418/6-5-2004 και 1203/25-11-2004 έγγραφα μας.
 
•  Καταβολή του “ΠΡΙΜ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟΤΗΤΑΣ” και στους εργαζόμενους των πρώην Κρατικών Παιδικών Σταθμών, Αθλητικών Κέντρων και Λιμενικών Ταμείων, με την καταβολή των αντίστοιχων ποσών στους Ο.Τ.Α. από τους Κ.Α.Π. ή τα αρμόδια Υπουργεία που προήλθαν.

Σχετικό το με αρ. πρωτ.:282/2-4-2004 έγγραφο μας.


 
•  Καταβολή επιδόματος Η/Υ, σ΄ όσους εργαζόμενους η κύρια απασχόληση τους επιβάλλει χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή, ανεξαρτήτου ειδικότητος.
 
•  Αναπροσαρμογή της Κ.Υ.Α. του έτους 2005 για αύξηση των ορίων υπερωριακής εργασίας υπαλλήλων των Δήμων και Κοινοτήτων που τηρούν τα πρακτικά των συνεδριάσεων του Δημοτικού και Κοινοτικού Συμβουλίου ως και των Συμβουλίων των Συνδέσμων, Νομικών Προσώπων και Ιδρυμάτων.
 
Αναλυτικά διεκδικούμε:
α. Με πληθυσμό έως δέκα χιλιάδων (10.000) κατοίκων από τριάντα πέντε (35) ώρες το μήνα σε σαράντα πέντε (45) ώρες.
β. Με πληθυσμό από δέκα χιλιάδες έναν (10.001) κατοίκους έως τριάντα χιλιάδες (30.000) από σαράντα (40) ώρες το μήνα σε πενήντα (50) ώρες.
γ. Με πληθυσμό από τριάντα χιλιάδες ένα (30.001) κατοίκους και άνω από σαράντα πέντε (45) ώρες το μήνα σε πενήντα πέντε (55) ώρες.
Ενώ, μελλοντικά η καταβολή να γίνεται με βάση το χρονικό όριο συνεδρίασης των αντίστοιχων συμβουλίων.
 
•  Αύξηση του επιδόματος ευθύνης:
α. Στους Διευθυντές από 130,00 € σε 180,00 €.
β. Στους Τμηματάρχες από 65,00 € σε 90,00 €.
γ. Στους Προϊστάμενους Αυτοτελούς Γραφείου από 25,00 € σε 40,00 €
 
•  Τροποποίηση της Υ.Α.: αριθμ. 4296/22-1-2004 (Φ.Ε.Κ. – ΤΕΥΧΟΣ Β΄ - ΑΡ. ΦΥΛΛΟΥ 151/30-1-2004) για αύξηση της αμοιβής των μελών των Υπηρεσιακών Συμβουλίων των Ο.Τ.Α.
 
 
 
Αναλυτικά, όπως πιο κάτω:
α. Για τον Πρόεδρο και τον αναπληρωτή του, από 35,00 € σε 42,00 € κατά συνεδρίαση.
β. Για τα Τακτικά και αναπληρωματικά μέλη , από 28,00 € σε 35,00 € κατά συνεδρίαση.
γ. Για το Γραμματέα και τον αναπληρωτή του, από 28,00 € σε 35,00 € κατά συνεδρίαση.
Καθώς και την καταβολή εξόδων μετακίνησης στα μέλη των Υπηρεσιακών Συμβουλίων που μετακινούνται στην έδρα του Νομού, λόγω της ιδιαιτερότητας των εργαζομένων στους Ο.Τ.Α. εκτός του Λεκανοπεδίου.
 
•  Με νομοθετική ρύθμιση να προβλέπεται ότι τα μηνιαία κατ' αποκοπή έξοδα κίνησης των Υπαλλήλων των Ο.Τ.Α. Α' Βαθμού δεν υπόκεινται στον Προληπτικό Έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Σχετικά τα με αρ. πρωτ.: 202/15-2-2005 και 270/1-3-2005 έγγραφα μας.
 
•  Η υπερωριακή εργασία πέραν του υποχρεωτικού ωραρίου για την τήρηση των Πρακτικών των Συνεδριάσεων του Δημοτικού και Κοινοτικού Συμβουλίου ως και των Συμβουλίων των Συνδέσμων, Νομικών Προσώπων και Ιδρυμάτων που έχει καθιερωθεί με το άρθρο 8, παρ. 17 του Ν. 2307/1995, καθώς και για την εκτέλεση πρόσθετων καθηκόντων (Ληξιαρχείο, Ν.Π.Δ.Δ.) που έχει καθιερωθεί με το άρθρο 109 του Ν. 1188/1981 να μην υπόκεινται στον περιορισμό των διατάξεων της παρ. 1 του άρθρου 16 του Ν. 3205/2003.
Σχετικό το με αρ. πρωτ.: 321/18-3-2005 έγγραφο μας.
 
•  Τ ην ένταξη στις παραμεθόριες περιοχές των Δήμων του Νομού Πέλλας (Αριδαίας, Βεγορίτιδος, Έδεσσας, Εξαπλάτανου και Κύρρου) καθώς και όλων των Δήμων του Νομού Δράμας, με κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Οικονομίας και Οικονομικών, για την καταβολή του σχετικού επιδόματος.
Σχετικό το με αρ. πρωτ.: 938/7-12-2004 έγγραφο μας.
 
Β. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ:
 
•  Προστασία και αναβάθμιση των υπηρεσιών του Δημοσίου και των Ο.Τ.Α. με την αύξηση των πόρων για τη λειτουργία τους, τη βελτίωση των υποδομών τους και του εξοπλισμού τους.
 
•  Πρόσληψη μόνιμου προσωπικού με βάση τις πάγιες και διαρκείς ανάγκες των Ο.Τ.Α., και σύμφωνα με τις προβλέψεις των Ο.Ε.Υ.
 
•  Κατάργηση του Νόμου για τη μερική απασχόληση. Απαιτούμε την πρόσληψη προσωπικού πλήρους απασχόλησης και είμαστε αντίθετοι στην ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων.
 
•  Κατάργηση των συμβάσεων μίσθωσης έργου, που υποκρύπτουν σχέση εξαρτημένης εργασίας.
 
•  Κατάργηση του θεσμού των εκτάκτων (8μηνες συμβάσεις). Να γίνεται πρόσληψη μόνο εποχιακού προσωπικού, η διάρκεια της σύμβασης να μην ξεπερνάει τους τέσσερις (4) μήνες.
Προϋπόθεση για την πρόσληψη εποχιακού προσωπικού είναι η πρόβλεψη σε αριθμό και η συγκεκριμένη αιτιολόγηση στους Ο.Ε.Υ. των Ο.Τ.Α.
 
•  Μονιμοποίηση όλων των εργαζομένων με σχέση εργασίας ορισμένου χρόνου οι οποίοι καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες και έχουν τους τελευταίους 24 μήνες υπογράψει τουλάχιστον δύο (2) 8μηνες συμβάσεις.
Το ίδιο να γίνει και γι΄ αυτούς οι οποίοι έχουν την τελευταία πενταετία πάνω από 24 μήνες και υπηρετούν σήμερα στους Ο.Τ.Α.
Στην ρύθμιση αυτή να συμπεριλαμβάνονται και οι εργαζόμενοι που αποκλείστηκαν με τις διατάξεις του Ν.2839/2000.
 
•  Κατάργηση των Δημοτικών Επιχειρήσεων που το αντικείμενό τους έχει σχέση με τις υπηρεσίες των Ο.Τ.Α. ή το προσωπικό τους εργάζεται σε οργανωμένες τους υπηρεσίες , με ταυτόχρονη μεταφορά και μονιμοποίηση του προσωπικού τους σ΄ αυτούς με τις ίδιες προϋποθέσεις με την προηγούμενη κατηγορία.
 
•  Η ίδρυση και δημιουργία των Δημοτικών Επιχειρήσεων να γίνεται μετά από μελέτη για συγκεκριμένη απόδοση κερδών και να προβλέπεται μόνο σε τομείς που μπορεί να αναπτύσσεται καθαρά επιχειρηματική δραστηριότητα και στους οποίους σήμερα ενεργοποιείται ο ιδιωτικός τομέας.
Να απαγορεύεται μετά από τροποποίηση του θεσμικού πλαισίου (Δημοτικός και Κοινοτικός Κώδικας) η δημιουργία τους σε υπηρεσίες που έχουν Δημόσιο και Κοινωνικό χαρακτήρα ή αναφέρονται στους Ο.Ε.Υ. του οικείου Ο.Τ.Α.
 
•  Μονιμοποίηση όλων των εργαζομένων που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες σύμφωνα με την προεκλογική εξαγγελία της κυβέρνησης, και εργάζονται στα Κ.Ε.Π., Σχολικοί Φύλακες, Πρόγραμμα ΑΣΤΕΡΙΑΣ, Βοήθεια στο Σπίτι, Κ.Δ.Α.Π., Α.Μ.Ε.Α., Κοινωνική Μέριμνα, κ.λ.π., με ταυτόχρονη μεταφορά πόρων γι΄ αυτές τις αρμοδιότητες από την κεντρική διοίκηση στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Ειδικά για τους εργαζόμενους στα προγράμματα που επιχορηγούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και πραγματοποιούνται μέσω Δημοτικών Επιχειρήσεων να υπάρξει ένταξη στους Ο.Τ.Α. σε αντίστοιχες Κοινωνικού Χαρακτήρα Υπηρεσίες που θα συσταθούν υποχρεωτικά με Νόμο, με προσαρμογή των Ο.Ε.Υ., και παράλληλη κατάργηση–διάλυση των Δημοτικών Επιχειρήσεων στο αντικείμενο αυτό.
 
•  Άμεση νομοθετική ρύθμιση για ενιαία εργασιακή σχέση (Δημοσίου Δικαίου) για όλους τους εργαζόμενους στο Δημόσιο και στους Ο.Τ.Α.
 
•  Χαρακτηρισμός των αμιγών Δημοτικών Επιχειρήσεων ως Ο.Τ.Α., όπου δραστηριοποιούνται εκτός των οργανωμένων υπηρεσιών των Ο.Τ.Α., υπαγωγή του προσωπικού τους στο Γ΄ μέρος του Ν.1188/1981 και ένταξή τους σε οργανικές θέσεις στο κανονισμό προσωπικού των Δημοτικών Επιχειρήσεων.
 
•  Με νομοθετική ρύθμιση να προβλεφθεί η ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ συγχώνευση των ομοειδών Νομικών Προσώπων, σταδιακή κατάργηση τους και ενσωμάτωση τους στις υπηρεσίες των Ο.Τ.Α.
 
•  Μετατροπή των συμβάσεων των εργαζομένων Αορίστου Χρόνου από μερική απασχόληση σε πλήρη. (Αφορά εργαζόμενους που απασχολούντο πριν το Ν.2539/1997 τρεις (3) ώρες ημερησίως ή τρεις (3) ημέρες την εβδομάδα).
Σχετικό το με αρ. πρωτ.: 273/31-3-2004 έγγραφο μας.
 
•  Για το προσωπικό που υπηρετεί σήμερα στη Δημοτική Αστυνομία και είχε προσληφθεί πριν την ισχύ του Π.Δ. 23/2002 να τεθεί συγκεκριμένο χρονικό όριο, και με μόνο στοιχείο την αίτηση τους, για μετάταξη σ΄ άλλο κλάδο, γιατί μετά την εφαρμογή του Π.Δ. τροποποιείται ουσιαστικά ο χαρακτήρας αυτής της υπηρεσίας.
 
•  Κατάργηση της ψηφισθείσας διάταξης ( άρθρο 27, παρ. 8, του Ν.3013/2002) “Αναβάθμιση της πολιτικής Προστασίας και λοιπές διατάξεις”, για την πρόσληψη απόστρατων αξιωματικών της Ελληνικής Αστυνομίας με σκοπό την οργάνωση και εκπαίδευση της Δημοτικής Αστυνομίας.
 
•  Οι Διαδημοτικές συνεργασίες να πραγματοποιηθούν με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, αντιμετωπίζοντας έτσι τα προβλήματα που έχουν προκύψει σε μικρούς “Καποδιστριακούς” Δήμους όπως αυτά των Τεχνικών Υπηρεσιών και των Ταμειακών Υπηρεσιών, χωρίς τη δημιουργία και νέων Νομικών Προσώπων που θα προκαλέσουν δυσλειτουργικότητα.
Κατάργηση των σχετικών διατάξεων για τις Συμπολιτείες.
 
•  Με νομοθετική ρύθμιση να προβλέπεται η συγκρότηση της Επιτροπής επιλογής προσωπικού των Ο.Τ.Α. Α' Βαθμού για την πλήρωση των Οργανικών θέσεων Μόνιμου Προσωπικού.
Με την ίδια διάταξη να προβλέπεται και πως θα καθορίζεται η αποζημίωση στον Πρόεδρο, Μέλη και Γραμματέα της πιο πάνω Επιτροπής.
Σχετικό το με αρ. πρωτ.: 38/18-1-2005 έγγραφο μας.
 
Γ. ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ – ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΑ:
 
Με όλο το Δημοσιοϋπαλληλικό Κίνημα διεκδικούμε:
 
α. Δημόσιο – καθολικό και κοινωνικό σύστημα ασφάλισης.
β . Μείωση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης.
γ. Αύξηση των συντάξιμων αποδοχών.
δ. Αποτροπή της ιδιωτικοποίησης της Κοινωνικής Ασφάλισης.
ε. Επέκταση της Διαδοχικής Ασφάλισης .
ζ. Κατοχύρωση και διεύρυνση της Επικουρικής Ασφάλισης.
στ. Δίκαιες ρυθμίσεις για τη γυναίκα και τη μητέρα.
 
•  Επέκταση των κάθε φορά ισχυουσών διατάξεων για τις προϋποθέσεις και τα όρια ηλικίας στις ειδικότητες που αναφέρονται στον Κανονισμό Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων του Ι.Κ.Α. (Κ.Β.Α.Ε.) και στους μόνιμους υπαλλήλους των Ο.Τ.Α. των αντιστοίχων ειδικοτήτων.
 
Με νομοθετική ρύθμιση να προβλέπεται ότι:
 
“Το καθεστώς ασφάλισης και συνταξιοδότησης των υπαγομένων με βάση τον Κανονισμό του Ι.Κ.Α. στην κατηγορία των Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων (Β.Α.Ε.), με όλες τις κείμενες διατάξεις επεκτείνεται, από 1-1-2005 και εφαρμόζεται ανάλογα στο Δημόσιο, Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α. για υπαλλήλους με σχέση εργασίας Δημοσίου Δικαίου που απασχολούνται στα ίδια επαγγέλματα”.
Σχετικό το με αρ. πρωτ.: 404/11-4-2005 έγγραφο μας.
 
Αναλυτικά οι θέσεις της Π.Ο.Ε. – Ο.Τ.Α. είναι:
 
•  Άμεση επέκταση του θεσμού των Β.Α.Ε. στους Ο.Τ.Α. των επαγγελμάτων που με βάση τον κανονισμό του Ι.Κ.Α. υπάγονται στα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα.
 
•  Επέκταση του καθεστώτος ασφάλισης και συνταξιοδότησης των εργαζομένων στα Β.Α.Ε. που ισχύει στο Ι.Κ.Α., στους αντίστοιχους εργαζόμενους του Δημοσίου και των Ο.Τ.Α.
 
Στην κατεύθυνση αυτή απαιτούνται:
α. Η μείωση του κατά περίπτωση ισχύοντος ορίου ηλικίας συνταξιοδότησης κατά πέντε (5) έτη.
β. Η εξομοίωση μεταξύ Ιδιωτικού και Δημόσιου Τομέα του ορίου ηλικίας συνταξιοδότησης των εργαζομένων σε οικοδομικές εργασίες, υπηρεσίες καθαριότητας Ο.Τ.Α., εργαζομένους σε νεκροταφεία κλπ.
γ. Η θεσμοθέτηση και καταβολή επασφάλιστρου Β.Α.Ε. αντίστοιχου με εκείνου που ισχύει για τους ασφαλισμένους του Ι.Κ.Α. (1,40% εργαζόμενος +2,20% εργοδότης).
δ. Η χορήγηση προσαύξησης στη σύνταξη για όσους συνταξιοδοτούνται με τα κατά περίπτωση γενικά όρια ηλικίας και όχι με τα μειωμένα που θα ισχύσουν για τα Β.Α.Ε.
 
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Η ανάγκη διαφοροποίησης με το Ι.Κ.Α. σε τεχνικά ζητήματα, όπως αυτό του υπολογισμού της προσαύξησης της σύνταξης, είναι αναγκαία, λόγω του διαφορετικού τρόπου υπολογισμού των συντάξεων από το Δημόσιο.
 
•  Θεσμοθέτηση επιδόματος για τους υπαγόμενους στα Β.Α.Ε. με βάση τα χαρακτηριστικά του επαγγέλματος και την επικινδυνότητα. Το ύψος του επιδόματος θα αποτελεί αντικείμενο συλλογικής διαπραγμάτευσης.
 
•  Βελτίωση των διατάξεων του Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα με στόχο την πλήρη κάλυψη των εργαζομένων σε περίπτωση εργατικού ατυχήματος ή επαγγελματικής ασθένειας.
 
•  Ενίσχυση των κανόνων Υγιεινής και Ασφάλειας σε εργασιακούς χώρους με βαριές, ανθυγιεινές και επικίνδυνες εργασίες.
 
•  Για εργαζόμενους που είναι σε τελικό στάδιο για συνταξιοδότηση μετά την έναρξη του Νόμου η δυνατότητα αναγνώρισης σημαίνει υψηλά ποσά ως επασφάλιστρο. Είναι προφανές ότι η αποκατάσταση δίκαιης και ίσης (σε σχέση με τον Ιδιωτικό Τομέα) αντιμετώπισης και με δεδομένο ότι η ευθύνη για το κενό βαρύνει το Δημόσιο, πρέπει να προβλεφθεί ειδική διαδικασία, προκειμένου να αποφευχθούν ποσά που θα καθιστούν ολικά απαγορευτική τη χρήση των ρυθμίσεων για τα Β.Α.Ε.
 
Η Π.Ο.Ε. – Ο.Τ.Α. με εποικοδομητική διάθεση μπορεί να συνεργαστεί για τη δίκαιη διευθέτηση του συγκεκριμένου προβλήματος, κατά τη διαδικασία εφαρμογής του θεσμικού πλαισίου για τα Β.Α.Ε. και στο πλαίσιο εξουσιοδοτικής διάταξης προς τα συναρμόδια Υπουργεία για αυτό ή ανάλογα θέματα.
 
Η αποδοχή από την Κυβέρνηση του παραπάνω πλαισίου – πρότασης, θεωρούμε ότι αποτελεί προϋπόθεση έτσι ώστε να συζητήσουμε στη συνέχεια για τη σύσταση επιτροπής Β.Α.Ε. στο Δημόσιο, τα θέματα σύνθεσης και λειτουργίας της κλπ.
Είναι φανερό εξάλλου, ότι με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις δεν επιχειρείται η θεσμοθέτηση κάποιων προνομίων αλλά η εξάλειψη αδικιών και ανισοτήτων που υπάρχουν σήμερα.
 
•  Αναγνώριση της προϋπηρεσίας των εργαζομένων Δημοσίου Δικαίου των Ο.Τ.Α. ως πραγματική Δημόσια που έχουν διανύσει σε Ν.Π.Ι.Δ. μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα (Δ.Ε.Η. - Ο.Τ.Ε. - Ε.Λ.Τ.Α.- Δημοτικές Επιχειρήσεις - Μεταταγέντες στους Ο.Τ.Α. από Δημοτικούς Ραδιοφωνικούς Σταθμούς - Ο.Α.Σ.Α.- Ναυπηγεία Σκαραμαγκά - Παιδικοί και Βρεφονηπιακοί Σταθμοί Ν.Π.Ι.Δ. μη Κερδοσκοπικού Χαρακτήρα του ευρύτερου Δημόσιου Τομέα κ.λ.π.), και κάθε προϋπηρεσία στο Δημόσιο Τομέα όπως είχε οριοθετηθεί με το Ν. 1256/1982.
Σχετικά τα με αρ. πρωτ.: 286/2-4-2004, 679/8-7-2004 και 424/14-4-2005 έγγραφά μας.
 
•  Εφαρμογή των διατάξεων (συνταξιοδοτικό – ασφαλιστικό) που ισχύουν για το μόνιμο προσωπικό των Ο.Τ.Α. και σ΄ αυτό των Ν.Π.Δ.Δ ., με πρόβλεψη για το προσωπικό που υπηρετεί σήμερα της δυνατότητας επιλογής ασφαλιστικού φορέα.
Σχετικό το με αρ. πρωτ. : 272 / 31-3-2004 έγγραφo μας.
 
•  Με νομοθετική ρύθμιση να προβλέπεται η διατήρηση του Ασφαλιστικού – Συνταξιοδοτικού καθεστώτος των εργαζομένων στον Εθνικό Κήπο που μεταφέρθηκαν στο Δήμο Αθηναίων με το άρθρο 2 του Ν. 3274/2004.
Με την οποία να τους δίδεται η δυνατότητα να μπορούν να διατηρήσουν τα ασφαλιστικά Ταμεία Κύριας, Επικουρικής, Πρόνοιας καθώς και Υγειονομικής Περίθαλψης που είχαν πριν την αυτοδίκαιη μετάταξη τους στο Δήμο Αθηναίων.
Με την ίδια διάταξη να προβλέπεται η μεταφορά των κρατήσεων στο Δήμο Αθηναίων που είχαν γίνει για το εφάπαξ βοήθημα του Ν. 103/1975.
Σχετικά τα με αρ. πρωτ.: 109/31-1-2005 και 316/17-3-2005 έγγραφα μας.
 
Δ. ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ (Τ.Υ.Δ.Κ.Υ. – Τ.Α.Δ.Κ.Υ.):
 
•  Υπαγωγή στην ασφάλιση του Τ.Α.Δ.Κ.Υ. και του Τ.Υ.Δ.Κ.Υ. όλων των εργαζομένων των Ο.Τ.Α.
 
•  Τροποποίηση του Κανονισμού Παροχών του Τ.Υ.Δ.Κ.Υ . με παράλληλη βελτίωση του .
 
•  Κωδικοποίηση του Κανονισμού Παροχών του Τ.Υ.Δ.Κ.Υ., εκτύπωσή του και διανομή σ΄ όλους τους ασφαλισμένους του Ταμείου.
 
•  Άμεση πρόσληψη Ελεγκτών Ιατρών στο Τ.Υ.Δ.Κ.Υ. και στελέχωση όλων των περιφερειακών γραφείων.
 
•  Ίδρυση από το Τ.Υ.Δ.Κ.Υ. Περιφερειακών γραφείων στην Αττική ( τεσσάρων ) και στους μεγάλους Νομούς, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων των απομακρυσμένων Δήμων και νησιωτικών περιοχών.
 
•  Αύξηση του εφάπαξ του Τ.Α.Δ.Κ.Υ. από 105 σε 120 βοηθήματα.
 
•  Θεσμοθέτηση της δυνατότητας με απόφαση του Δ.Σ. του Τ.Α.Δ.Κ.Υ. της χορήγησης χαμηλότοκων δανείων στους ασφαλισμένους του, όπως γίνεται και σε άλλα Ταμεία.
 
•  Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στα Δ.Σ. του Τ.Υ.Δ.Κ.Υ. και Τ.Α.Δ.Κ.Υ. να μην αναφέρονται ως Δημοτικοί και Κοινοτικοί Υπάλληλοι, μιας και μετά την εφαρμογή του Καποδίστρια δεν υπάρχουν Κοινότητες , αλλά εργαζόμενοι των Ο.Τ.Α.
Να ορίζονται από την αντιπροσωπευτικότερη συνδικαλιστική οργάνωση του κλάδου.
 
•  Το προσωπικό των Ν.Π.Δ.Δ. των Ο.Τ.Α. το οποίο για κύρια σύνταξη υπάγεται στο Ι.Κ.Α. μετά την συνταξιοδότηση του να εξακολουθεί να υπάγεται υγειονομικά στο Τ.Υ.Δ.Κ.Υ.
Οι υγειονομικές εισφορές που θα κρατούνται από την σύνταξη του να αποδίδονται από το Ι.Κ.Α. στο Τ.Υ.Δ.Κ.Υ.
Σχετικά τα με αρ. πρωτ.: 275/31-3-2004, 726/9-7-2004 και 155/9-2-2005 έγγραφά μας.
 
•  Δημιουργία Α/θμιων και Β/θμιων Υγειονομικών Επιτροπών σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο με ιατρούς του Τ.Υ.Δ.Κ.Υ.
 
•  Δημιουργία Επιτροπών Υγιεινής και Ασφάλειας των εργαζομένων σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο με ιατρούς του Τ.Υ.Δ.Κ.Υ.
 
•  Απόδοση από το Κράτος (Γενικό Λογιστήριο του Κράτους) των οφειλομένων εργοδοτικών εισφορών των συνταξιούχων ασφαλισμένων στο Τ.Υ.Δ.Κ.Υ.
 
•  Με νομοθετική ρύθμιση να δίνεται η δυνατότητα θεώρηση ς των εντολών Υγειονομικής περίθαλψης για φάρμακα άνω των εκατό (100,00) ευρώ και για τις παρακλινικές εξετάσεις (σε ειδικές περιπτώσεις) και από τα Δημόσια Νοσοκομεία, Κέντρα Υγείας, ή από άλλα Ταμεία με δίκτυο ευρύτερο του Τ.Υ.Δ.Κ.Υ. από ελεγκτές Ιατρούς του Δημοσίου, Ι.Κ.Α., κ.λ.π., για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της μετακίνησης των ασφαλισμένων σε απομακρυσμένους Δήμους στην έδρα του Νομού (Αιτωλοακαρνανία, Γιάννενα, Μεσσηνία, κ.λ.π.), αλλά και στις νησιωτικές περιοχές.
Σχετικά τα με αρ. πρωτ.: 271/31-3-2004 και 156/9-2-2005 έγγραφα μας.

Ε. ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ:
 
•  Δημιουργία φορέα μέσω του Τ.Υ.Δ.Κ.Υ. σε επίπεδο Ο.Τ.Α. και με την συμμετοχή των συναρμόδιων φορέων (ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α., Κ.Ε.Δ.Κ.Ε., Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε. και της Π.Ο.Ε. – Ο.Τ.Α.) για τη διαρκή παρακολούθηση, ενημέρωση και διενέργεια μελετών και ερευνών των συνθηκών εργασίας στις ιδιαίτερα βεβαρημένες, από άποψη συνθηκών εργασίας, κατηγορίες εργαζομένων στα Β.Α.Ε.
 
•  Πιστή εφαρμογή του θεσμικού πλαισίου και των Σ.Σ.Ε. για τα ζητήματα Υγιεινής και Ασφάλειας και επιβολή κυρώσεων, όπου υπάρχει άρνηση ή πλημμελής εφαρμογή τους.
 
•  Κωδικοποίηση των διατάξεων περί Υγιεινής και Ασφάλειας των Εργαζομένων με ευθύνη του Υπουργείου Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας.
 
•  Προγραμματισμός για την ΑΜΕΣΗ πρόσληψη Γιατρών Εργασίας και Τεχνικών Ασφαλείας.
 
ΣΤ. Ο.Γ.Α. – ΕΛ.Γ.Α.:
 
Αποκλειστική διαπραγμάτευση από την Π.Ο.Ε. – Ο.Τ.Α. για τα θέματα που αφορούν τους εργαζόμενους στους Ο.Τ.Α. για τον Ο.Γ.Α. και ΕΛ.Γ.Α.
 
•  Αναπροσαρμογή της πάγιας κατώτατης αποζημίωσης των ανταποκριτών του Ο.Γ.Α. από 1-1-2006 σε 780,00 ευρώ.
 
•  Ετήσιο ποσό κατά συνταξιούχο ή επιδοματούχο οικογένεια σε 9,00 ευρώ.
 
•  Ανώτατο ετήσιο όριο αποζημίωσης για κάθε ανταποκριτή του Ο.Γ.Α. από 1-1-2006 σε 2.900,00 ευρώ.
 
•  Ετήσιο ποσό αποζημίωσης για εργασίες κλάδου κύριας ασφάλισης σε 4,50 ευρώ για κάθε ασφαλισμένο που αναγράφεται στον κλάδο κύριας ασφάλισης.
 
•  Ανώτατο ετήσιο όριο της αποζημίωσης κλάδου κύριας ασφάλισης σε 1.500,00 ευρώ.
 
•  Διατήρηση της προσαύξησης της αποζημίωσης κατά 40% που χορηγείται στους Ανταποκριτές των Νομών Ροδόπης και Ξάνθης, καθώς και στις κοινότητες Μικρού Δερείου και Συκορράχης Ν. Έβρου, και επέκταση της σε όλους τους ανταποκριτές για την εγγραφή αλλοδαπών στον κλάδο κύριας ασφάλισης.
 
•  Ανώτατο ετήσιο όριο ενοποιημένης ετήσιας αποζημίωσης για τους ανταποκριτές με ξενόφωνους ασφαλισμένους σε 3.900,00 ευρώ.
 
•  Ανώτατο ετήσιο όριο της αποζημίωσης για τις εργασίες του κλάδου κύριας ασφάλισης για τους ανταποκριτές με ξενόφωνους ασφαλισμένους σε 2.000,00 ευρώ.
 
•  Καταβολή πρόσθετης αμοιβής 10,00 ευρώ για την εργασία ασφάλισης των αλλοδαπών με βάση τις υποβληθείσες δηλώσεις στους ανταποκριτές και όχι με αυτές που θα εγκριθούν από τον Ο.Γ.Α. για ασφάλιση.
 
•  Κατάργηση των κρατήσεων υπέρ του Μετοχικού Ταμείου που γίνονται στις αποζημιώσεις των ανταποκριτών.
 
•  Η δυνατότητα υπογραφής προγραμματικής σύμβασης μεταξύ Υπουργείου Εσωτερικών, Κ.Ε.Δ.Κ.Ε., Π.Ο.Ε. – Ο.Τ.Α. και των αρμόδιων οργανισμών (Ο.Γ.Α. και ΕΛ.Γ.Α.) για τις υπηρεσίες που θα παρέχονται.
 
•  Με την υπογραφή της προγραμματικής σύμβασης η εφάπαξ αποζημίωση που χορηγείται μετά την απόλυση η απαλλαγή του ανταποκριτή Ο.Γ.Α. από τα καθήκοντα του, να χορηγηθεί άμεσα σ' όλους τους ανταποκριτές του Ο.Γ.Α. ανάλογα με τα χρόνια ασκήσεως των καθηκόντων τους.
 
•  Αύξηση της πάγιας αποζημίωσης των ανταποκριτών του ΕΛ.Γ.Α. σε 300,00 ευρώ.
 
•  Αύξηση της αποζημίωσης για δηλώσεις Ζημιάς Φυτικής Παραγωγής σε 3,00 ευρώ για κάθε δήλωση ζημιάς.
 
•  Αύξηση της αποζημίωσης για δηλώσεις Ζημιάς Ζωικού Κεφαλαίου σε 4,00 ευρώ για κάθε δήλωση ζημιάς.
 
•  Αύξηση της αποζημίωσης για αιτήσεις οικονομικής ενίσχυσης (Π.Σ.Ε.Α.) σε 5,00 ευρώ για κάθε αίτηση.
 
•  Αύξηση της αποζημίωσης για δηλώσεις Καλλιέργειας και Εκτροφής σε 6,00 ευρώ για κάθε δήλωση.
 
•  Τις εργασίες του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων (όπως εξισωτικές αποζημιώσεις – κτηνοτροφικά – Γεωργικά θέματα) να πραγματοποιούν οι φυσικοί φορείς Ενώσεις και Γεωργικοί Συνεταιρισμοί.
 
Ζ. ΘΕΣΜΙΚΑ - ΚΛΑΔΙΚΑ:
 
•  Εφαρμογή στους Ο.Τ.Α. του 35ωρου για όλες τις υπηρεσίες που σήμερα εργάζονται 37, 5 ώρες και του 30ώρου για αυτές που εργάζονται 32 ώρες και 5 ημέρες εργασίας.
 
•  Ψήφιση ενός σύγχρονου νέου Κώδικα Δημοτικών Κοινοτικών Υπαλλήλων, με θεσμική πρόβλεψη των δικαιωμάτων των Δημοτικών Υπαλλήλων καθώς και εναρμόνιση του με διατάξεις του ισχύοντος Δημοσιοϋπαλληλικού Κώδικα, που θα κάνει πιο αξιοκρατικό το σύστημα της επιλογής προϊσταμένων και πιο δημοκρατική τη σύνθεση των Υπηρεσιακών Συμβουλίων.
 
•  Την υπογραφή προγραμματικών συμβάσεων μεταξύ των αρμόδιων φορέων ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α., Κ.Ε.Δ.Κ.Ε. και Π.Ο.Ε. – Ο.Τ.Α. για τις πρόσθετες εργασίες που ανατίθενται στους Ο.Τ.Α. (Ο.Γ.Α., ΕΛ.Γ.Α., κλπ.).
 
•  Την άμεση λειτουργία και ανάπτυξη της Σχολής Τοπικής Αυτοδιοίκησης από το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Κ.Δ.Δ.Α.) για την επιμόρφωση τόσο των εργαζομένων όσο και των αιρετών.
Μια και μέχρι σήμερα τα διάφορα προγράμματα επιμόρφωσης γίνονται αποσπασματικά χωρίς συνέχεια και σε αντικείμενα ή με μεθόδους που δεν αποδίδουν τα αναμενόμενα.
Στόχος μας η δια βίου εκπαίδευση των εργαζομένων στην Τ.Α.
 
•  Την προώθηση σχετικής διάταξης όπου οι υπάλληλοι των Οικονομικών Υπηρεσιών των Ο.Τ.Α., κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους, να μην θεωρούνται δημόσιοι υπόλογοι και να ευθύνονται μόνο για δόλο ή βαρειά αμέλεια κατά τις διατάξεις του Κώδικα Καταστάσεως Προσωπικού των Ο.Τ.Α.
Σχετικό το με αρ. πρωτ.:283/2-4-2004 έγγραφο μας.
 
•  Επέκταση της διάταξης της παρ. 22 του άρθρου 7 του Ν. 2557/1997 (Φ.Ε.Κ. – ΤΕΥΧΟΣ Α΄ - ΑΡ. ΦΥΛΛΟΥ 271/24-12-1997) και για τους υπαλλήλους των Ο.Τ.Α. που ανήκουν στο κλάδο Δ.Ε. με πτυχία εργοδηγών των σχολών που καταργήθηκαν με το Ν. 576/1977.
Σχετικά τα με αρ. πρωτ.: 285/2-4-2004 και 97/27-1-2005 έγγραφα μας.
 
•  Την έκδοση του Π.Δ. και των Υπουργικών Αποφάσεων που προβλέπονται από το Ν . 2683/1999, (Φ.Ε.Κ. - ΤΕΥΧΟΣ Α΄ - ΑΡ. ΦΥΛΛΟΥ 19/9-2-1999), που αναφέρονται γενικά στις άδειες (κανονικές, διευκολύνσεων, αναρρωτικές, εκπαιδευτικές, κλπ.) και οι οποίες ισχύουν, σύμφωνα με το άρθρο τέταρτο και στο μόνιμο προσωπικό των Ο.Τ.Α.
 
Αναλυτικά:
α. Το Π.Δ. που προβλέπεται να εκδοθεί σύμφωνα με την παρ. 2 άρθρο 50 του Ν. 2683/1999 μετά από πρόταση των Υπουργών Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.
β. Η Υπουργική απόφαση που προβλέπεται σύμφωνα με την παρ. 6, άρθρο 53 του Ν. 2683/1999 μετά από πρόταση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης.
γ. Η Υπουργική απόφαση που προβλέπεται σύμφωνα με την παρ. 8, άρθρο 58 του Ν. 2683/1999 μετά από πρόταση του Υπουργού Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης.
 
•  Την κατάργηση της διάταξης του άρθρου 27, παρ. 6 εδάφιο γ' του Ν. 3013/2002 “Αναβάθμιση της πολιτικής προστασίας και λοιπές διατάξεις”, που αναφέρεται στο άρθρο 263 του Π.Δ. 410/95 (Δ.Κ.Κ.) για το δικαίωμα του συμβιβασμού και την κατάργηση δίκης για θέματα μισθολογικά.
 
•  Την ένταξη του κλάδου Τ.Ε. Βρεφονηπιοκομίας στο εκπαιδευτικό προσωπικό.
 
•  Τροποποίηση του Π.Δ. 23/2002 (Φ.Ε.Κ.- ΤΕΥΧΟΣ Α΄- ΑΡ. ΦΥΛΛΟΥ 19/7-2-2002) «Αρμοδιότητες, σύστημα πρόσληψης, προσόντα καθήκοντα, δικαιώματα και υποχρεώσεις του προσωπικού της Δημοτικής Αστυνομίας». Η εκπαίδευση του ειδικού ένστολου προσωπικού της Δημοτικής Αστυνομίας να ανατεθεί στο ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ και όχι στις σχολές Αστυνομίας, και να αποτελεί ουσιαστική ευθύνη της ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ.
Η ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ των ήδη υπηρετούντων στη ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ να πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης από το ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.
 
•  ΑΜΕΣΗ τροποποίηση της Κ.Υ.Α.: Αριθμ. οικ.14671/3-3-2004 (Φ.Ε.Κ. – ΤΕΥΧΟΣ Β΄ - ΑΡ. ΦΥΛΛΟΥ 485/5-3-2004) που αναφέρεται στην εκπαίδευση του ειδικού ένστολου προσωπικού της Δημοτικής Αστυνομίας.
Είμαστε αντίθετοι στη στρατιωτικοποίηση της εκπαίδευσης του προσωπικού της Δημοτικής Αστυνομίας. Τυχόν διαδικασίες στα πρότυπα της Ελληνικής Αστυνομίας, θα δημιουργήσει την εντύπωση ότι καμιά σχέση δεν έχει με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, αλλά ότι θα λειτουργεί σαν βοηθητικός μηχανισμός καταστολής της ΕΛ.ΑΣ.
 
•  Την κωδικοποίηση των διατάξεων που θα ισχύουν για τις συνδικαλιστικές άδειες στους υπαλλήλους των Ο.Τ.Α. Α' βαθμού και Ν.Π.Δ.Δ. αυτών με σχέση εργασίας Δημοσίου Δικαίου, όπως καθορίζονται στο άρθρο 9 της Σ.Σ.Ε. της Π.Ο.Ε. – Ο.Τ.Α. έτους 2004 για τους εργαζόμενους Ιδιωτικού Δικαίου.
Σχετικό το με αρ. πρωτ.: 1104/2-11-2004 έγγραφό μας.
 
•  Τα ποσοστά που αναφέρονται στην παρ. 3 του άρθρου 300 του Ν. 1188/1981 “Κώδικας Καταστάσεως Προσωπικού Ο.Τ.Α.” να αυξηθούν από 40% και 50% σε 60% και 70% αντίστοιχα.
Ενώ το οριζόμενο από την παρ. 13 του άρθρου 21, του Ν. 3144/2003 (Φ.Ε.Κ. – ΤΕΥΧΟΣ Α' – ΑΡ. ΦΥΛΛΟΥ 111/8-5-2003) ανώτατο όριο αποζημίωσης να αυξηθεί από τα 15.000 ευρώ σε 20.000 ευρώ.
Σχετικό το με αρ. πρωτ.: 364/26-4-2004 έγγραφο μας.
 
•  Τροποποίηση της Κ.Υ.Α. με αριθμ. 2/21858/0022/11-4-2004 (Φ.Ε.Κ. – ΤΕΥΧΟΣ Β' – ΑΡ. ΦΥΛΛΟΥ 470/23-4-2001) που καθορίζει τη χιλιομετρική αποζημίωση των μετακινούμενων υπαλλήλων για υπηρεσία με ιδιόκτητα μεταφορά μέσα.
Η χιλιομετρική αποζημίωση των μετακινούμενων για υπηρεσία υπαλλήλων με επιβατικά αυτοκίνητα να καθοριστεί σε 0,20 ευρώ για κάθε χιλιόμετρο.
Σχετικά τα με αρ. πρωτ.: 647/16-6-2004 και 737/9-12-2004 έγγραφά μας.
 
•  Τροποποίηση της Κ.Υ.Α. με αριθ. 2001803/205/0022/13-1-1997 (Φ.Ε.Κ. – ΤΕΥΧΟΣ Β' – ΑΡ. ΦΥΛΛΟΥ 65/3-2-1197) όπου να καθορίζει το ύψος και τον τρόπο καταβολής των εξόδων κηδείας στους τακτικούς υπαλλήλους των Ο.Τ.Α. σύμφωνα με τον Κανονισμό παροχών του Ο.Π.Α.Δ.
Σχετικά τα με αρ. πρωτ.: 649/16-6-2004 και 244/22-2-2005 έγγραφά μας.
 
•  Την πρόβλεψη ειδικού λογαριασμού για την κάλυψη των δαπανών από το Υπουργείο Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης για την καταβολή της επιδότησης για την αγορά κατοικίας σε τακτικούς υπαλλήλους των Ο.Τ.Α., ή έδρα των οποίων βρίσκεται σε παραμεθόριες περιοχές.
 
Τέλος, σας κάνουμε γνωστό ότι έχουμε καταγγείλει την Ε.Σ.Σ.Ε. για το προσωπικό Ιδιωτικού Δικαίου και αναμένουμε την συνάντηση των εκπροσώπων των Υπουργείων
Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης, Οικονομίας και Οικονομικών για την υπογραφή της Σ.Σ.Ε. για το έτος 2005.
 
Εξουσιοδοτημένοι εκπρόσωποι μας για την διεξαγωγή των διαπραγματεύσεων ορίζονται οι:
 
•  Μπαλασόπουλος Θέμης – Πρόεδρος της Εκτελεστικής Επιτροπής.
•  Πολυμερόπουλος Βασίλης – Α' Αντιπρόεδρος της Εκτελεστικής Επιτροπής.
•  Βορτελίνος Μπάμπης – Γενικός Γραμματέας της Εκτελεστικής Επιτροπής.
 
Στις συναντήσεις η διαπραγματευτική ομάδα θα συνεπικουρείται από το Νομικό Σύμβουλο και τους εξειδικευμένους συνεργάτες του, τεχνικούς συμβούλους και εμπειρογνώμονες της Π.Ο.Ε. – Ο.Τ.Α.
 
Αρμόδιος δικαστικός επιμελητής εντέλλεται να επιδώσει νόμιμα την παρούσα σ' αυτούς που απευθύνεται, καθώς και σε όσους κοινοποιείται, για να λάβουν γνώση και να επέλθουν οι νόμιμες συνέπειες, αφού την αντιγράψει ολόκληρη στην έκθεση επιδόσεως του.
 
 

Αθήνα, 25 Απριλίου 2005

 

Για την Εκτελεστική Επιτροπή της Π.Ο.Ε. – Ο.Τ.Α.

Για την Εκτελεστική Επιτροπή της Π.Ο.Ε. – Ο.Τ.Α.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

Θέμης Μπαλασόπουλος

Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Μπάμπης Βορτελίνος