ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
ΕΚΤΕΛΕΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ

Αθήνα, 21 Νοεμβρίου 2005


Αρ. Πρωτ.: 1092

 

Προς:
Υπουργό Εσωτερικών,
Δημόσιας Διοίκησης & Αποκέντρωσης
κ. Προκόπη Παυλόπουλο
Σταδίου 27
101 83 - Αθήνα

Κοινοποίηση:
1. Υφυπουργό Εσωτερικών,
Δημόσιας Διοίκησης & Αποκέντρωσης
κ. Αθανάσιο Νάκο
Σταδίου 27
101 83 - Αθήνα
2. Γενικό Γραμματέα
Υπουργείου Εσωτερικών,
Δημόσιας Διοίκησης & Αποκέντρωσης
κ. Αθανάσιο Βεζυργιάννη
Σταδίου 27
101 83 - Αθήνα
3. Συλλόγους - Μέλη
της Π.Ο.Ε. - Ο.Τ.Α.

 

Κύριε Υπουργέ,

Η Εκτελεστική Επιτροπή της Π.Ο.Ε. - Ο.Τ.Α. στη συνεδρίασή της την ΤΡΙΤΗ 15 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2005 συζήτησε το σχέδιο του νέου Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα που μας εστάλη.
Η τροποποίηση του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα πραγματοποιείται στην πιο κρίσιμη συγκυρία για το μέλλον της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και είναι απαραίτητο να ληφθούν αποφάσεις καθοριστικές για τα επόμενα βήματά της.

Κι' αυτό γιατί ήδη άρχισε να σχηματοποιείται μια διαφορετική πολιτική και άποψη για το ρόλο των Ο.Τ.Α. καθώς έχουν δημιουργηθεί νέα πολιτικά και οικονομικά δεδομένα τόσο στην Ευρωπαϊκή Ένωση όσο και στη χώρα μας.

Σήμερα είναι όσο ποτέ άλλοτε αναγκαία η άμεση συμμετοχή του πολίτη και η θεσμοθέτηση νέων πόρων για την κάλυψη των αρμοδιοτήτων που έχουν μεταφερθεί χωρίς προγραμματισμό.

Να υπάρξει νέα ώθηση στον εκδημοκρατισμό των Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού και να προωθηθεί ο διοικητικός εκσυγχρονισμός.

Να υπάρξει ενίσχυση της οικονομικής αυτοδυναμίας και τη διοικητικής αυτοτέλειας με βασική προτεραιότητα την υπεράσπιση και διεύρυνση του Δημοσίου και Κοινωνικού χαρακτήρα των υπηρεσιών των Ο.Τ.Α.

Να αντιμετωπίσουμε την πολυπλοκότητα της Νομοθεσίας, μέσω απλών διοικητικών διαδικασιών και με παράλληλη τήρηση της νομιμότητας και της διαφάνειας.

Να γίνει αναλογικότερο το εκλογικό σύστημα και να αναβαθμιστεί ο ρόλος του Δημοτικού ή Κοινοτικού Συμβουλίου.

Δηλαδή, να δομήσουμε μια πιο σαφή και ολοκληρωμένη πρόταση για τις αρμοδιότητες, τους πόρους, το ανθρώπινο δυναμικό και τις υποδομές της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Θέση της Π.Ο.Ε. - Ο.Τ.Α. μέσα από τις αποφάσεις του 34 ου Ενδιάμεσου Συνεδρίου της ήταν, ότι στην επικείμενη τροποποίηση του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα έπρεπε να προσδιοριστούν:

•  Να διασφαλίζεται ο νέος ρόλος της στον 21 ο αιώνα μέσα από το σύνολο των αρμοδιοτήτων που επιβάλλεται αυτή να ασκήσει.
•  Να υπάρχει η διασφάλιση της συμμετοχής των πολιτών στα όργανα λήψης των αποφάσεων για τις υποθέσεις που τους αφορούν.
•  Να κατοχυρώνεται η διοικητική αυτοτέλεια και η οικονομική αυτοδυναμία των Οργανισμών της Αυτοδιοίκησης.
•  Να υπάρχουν οι κανόνες διαφάνειας και χρηστής διαχείρισης των πόρων.
•  Να αναπτυχθούν οι σύγχρονες δομές και λειτουργίες στο εσωτερικό των Ο.Τ.Α.
•  Να αναβαθμίζεται η καταστατική θέση των αιρετών και η ενδυνάμωση των συλλογικών οργάνων της Αυτοδιοίκησης.
•  Να υπάρχει ανάπτυξη και αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού.
•  Να καθορίζεται ο εποπτικός ρόλος του κράτους στους θεσμούς της Αυτοδιοίκησης.
•  Να ξεκαθαριστεί ο ρόλος των Δημοτικών Επιχειρήσεων και η ανάπτυξή τους μόνο σε επιχειρηματικές δραστηριότητες όπως αποτυπώνονται από το Ν. 1416/1984.

Κύριε Υπουργέ,

Είναι φανερό ότι η βασική πολιτική φιλοσοφία του νέου Κώδικα, είναι η δυνατότητα εκχώρησης βασικών αρμοδιοτήτων της σε ιδιώτες είτε μέσω των συμπράξεων Δ.Ι.Τ. είτε μέσω της μεταφοράς αρμοδιοτήτων και υπηρεσιών σε Νομικά ή Φυσικά Πρόσωπα.

Όταν όλοι μας το προηγούμενο χρονικό διάστημα είχαμε επισημάνει το αρνητικό αποτέλεσμα που θα υπάρξει από την μεταφορά των αρμοδιοτήτων αυτών, με μοναδικό σκοπό οι Ο.Τ.Α. να μην ασκούν κοινωνική πολιτική αλλά τους επιβάλλεται να ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα, είτε σε σύμπραξη με το ιδιωτικό κεφάλαιο είτε μέσω των Δημοτικών Επιχειρήσεων είτε και με τα δύο μαζί με στόχο την ανταποδοτικότητα, επιχειρηματικότητα και εμπορευματοποίηση όλων των υπηρεσιών των Ο.Τ.Α. που το κράτος παρείχε χωρίς κόστος μέσω της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στους πολίτες.

Αποτέλεσμα όλης αυτής της πολιτικής, η επιβάρυνση του κόστους ζωής και υπηρεσιών στους Δημότες.

Σημαντικές θα είναι και οι επιπτώσεις για τους εργαζόμενους στις Δημοτικές και Κοινοτικές Επιχειρήσεις, που θα βρεθούν απολυμένοι αν δεν υπάρξει πρόβλεψη για την υποχρεωτική μεταφορά τους στον Ο.Τ.Α.

Αναλυτικά οι παρατηρήσεις της Π.Ο.Ε. - Ο.Τ.Α. στο σχέδιο του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα είναι οι πιο κάτω:


ΑΡΘΡΟ 29: ΚΩΛΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΣΥΜΒΙΒΑΣΤΑ.

Στο τέλος της παρ. 1, περ. β η φράση: ". καθώς, επίσης, και Διευθυντές Δημοτικών και Κοινοτικών Κοινωφελών Επιχειρήσεων." θα πρέπει να αντικατασταθεί, ". καθώς, επίσης το τακτικό προσωπικό των Δημοτικών και Κοινοτικών Κοινωφελών Επιχειρήσεων." και τούτο γιατί δεν είναι δυνατόν για π.χ. ένας τακτικός εργάτης του Δήμου ή της Κοινότητας να μη μπορεί να είναι υποψήφιος, εν αντιθέσει με ένα τακτικό υπάλληλο Κοινωφελούς Επιχειρήσεως π.χ. Πολιτικός Μηχανικός, Διοικητικός κλπ. που μπορεί να είναι υποψήφιος.

ΑΡΘΡΟ 86: ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ.

Στο άρθρο 86 στις παρ. 4 και 5 ο Δήμαρχος δεν ευθύνεται αστικά, ποινικά και πειθαρχικά για τις πράξεις του Δημοτικού Συμβουλίου και επίσης δεν θεωρείται υπόλογος κατά την έννοια του άρθρου 25 του Π.Δ. 774/1980.
Για τους υπαλλήλους δεν έχει προβλεφθεί κάτι αντίστοιχο στο Κεφάλαιο Γ' (άρθρα 166-175).
Θα πρέπει να γίνει ρύθμιση και για τους υπαλλήλους, καθόσον ο Δήμαρχος ή ο Πρόεδρος της Κοινότητας δεν ευθύνεται για τις αποφάσεις του Δ.Σ. Κ.Σ. ενώ ο υπάλληλος ευθύνεται και του γίνεται καταλογισμός.

ΑΡΘΡΟ 103: ΔΗΜΑΡΧΙΑΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ - ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ.

Η Δημαρχιακή Επιτροπή μεταξύ των άλλων έχει και την αρμοδιότητα να αποφασίζει για το δικαστικό συμβιβασμό (παρ. 2, περ. η) και μέχρι του ποσού των 30.000 ευρώ. Στην παρ. 3 ορίζεται ότι «Προκειμένου να μισθολογικές απαιτήσεις .... δεν είναι δυνατή η παραίτηση από την άσκηση ενδίκων μέσων ...... εφόσον τα κρίσιμα νομικά ζητήματα δεν έχουν επιλυθεί από την νομολογία των ακυρωτικών δικαστηρίων.» Αυτή η διαδικασία αφορά ποσό 30.000 ευρώ;
Το ποσό αυτό είναι πολύ μικρό για μισθολογικές απαιτήσεις, καθόσον οι υπάλληλοι προσφεύγουν ομαδικά. Στην περίπτωση αυτή θα είναι αρμόδιο το Δημοτικό Συμβούλιο; δηλ. θα πάει στην Δημαρχική Επιτροπή και αυτή θα το παραπέμψει στο Δημοτικό Συμβούλιο; μήπως πρέπει να γίνει ρητή αναφορά;

ΑΡΘΡΟ 129: ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΤΟΠΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ.

Με την παρ. 1α δίδονται αρμοδιότητες στα Τοπικά Συμβούλια, δηλ. έμμεσα ξαναδημιουργούνται Κοινότητες και με την παρ. 2 μπορεί το Δημοτικό Συμβούλιο να αναθέτει και άλλες αρμοδιότητες εκτός από κάποιες συγκεκριμένες που δεν μπορούν να ανατεθούν.
Οι διατάξεις αυτές θα πρέπει να απαλειφθούν για να μην επανέλθουμε στον πριν το Καποδίστρια καθεστώς. Εξάλλου για να ασκηθούν οι αρμοδιότητες αυτές θα πρέπει να υπάρχει και προσωπικό, εξειδικευμένες πιστώσεις στον προϋπολογισμό που σύμφωνα με τα ισχύοντα δεν μπορεί να γίνει.
Εξάλλου η αρμοδιότητα του Προέδρου του Τοπικού Συμβουλίου (παρ. 5, περ. γ) να εκδίδει τα χρηματικά εντάλματα σε βάρος των πιστώσεων του προβλέπονται στον προϋπολογισμό εξόδων για το διαμέρισμα, αντίκειται στις διατάξεις του Λογιστικού των Ο.Τ.Α., καθόσον μόνο ο Δήμαρχος είναι αρμόδιος να υπογράφει. Άλλωστε σύμφωνα με τον προϋπολογισμό δεν θα είναι εξειδικευμένη πίστωση για κάθε τοπικό διαμέρισμα.
Οι διατάξεις αυτές θα δημιουργήσουν προβλήματα και όχι θα επιλύσουν, λαμβανομένου υπόψη και του προληπτικού ελέγχου.

ΑΡΘΡΟ 158: ΔΑΠΑΝΕΣ.

Στην παρ. 1, περ. β δεν αναφέρονται ότι στις υποχρεωτικές δαπάνες περιλαμβάνονται και τα κατ΄ αποκοπή μηνιαία έξοδα κίνησης. Θα πρέπει να συμπεριληφθούν.

ΑΡΘΡΟ 169: ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΩΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΩΝ ΤΩΝ Ο.Τ.Α.

Στην παρ. 2 που αναφέρονται ποιες δαπάνες εξαιρούνται, δεν αναφέρονται τα μηνιαία κατ΄ αποκοπή έξοδα κίνησης. Θα πρέπει να συμπεριληφθούν, δεδομένου ότι με εγκύκλιο του ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α. που έχει κοινοποιηθεί και στο Ελεγκτικό Συνέδριο, έχει γίνει δεκτό ότι δεν υπάγονται στον προληπτικό έλεγχο.
Επίσης στην παρ. 6 θα πρέπει να ξεκαθαρίσει που αποδίδουν οι Ο.Τ.Α. λογαριασμό για την ετήσια διαχείριση καθόσον έχουν δημιουργηθεί προβλήματα με τον προληπτικό έλεγχο για την καταβολή του επιδόματος διαχειριστικών λαθών.
Το ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α. με σχετικό έγγραφό του έχει κάνει δεκτό ότι αποδίδει ετήσια στο Ελεγκτικό Συνέδριο με τα απολογιστικά στοιχεία που υποβάλλονται κατ΄ έτος σ΄ αυτό.

ΑΡΘΡΟ 193: ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΗ ΜΙΣΘΩΣΗ.

Στην παρ. 1 θα πρέπει να φύγουν οι λέξεις «Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις» καθόσον ο Κώδικας αυτός δεν αναφέρεται στο Β΄ βαθμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

ΑΡΘΡΟ 222: ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΔΙΑΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ.

Στην παρ. 2, περ. β θα πρέπει να προστεθεί ορισμένου χρόνου αν θέλουμε να είναι Ιδιωτικού Δικαίου και όχι μόνιμες θέσεις, κατά την άποψή μας, αν δεν διαθέτουν οι συμβαλλόμενοι μόνιμο προσωπικό ή Αορίστου Χρόνου να μην μπορεί να γίνεται πρόσληψη Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου, αλλά μόνο μόνιμο προσωπικό.

ΑΡΘΡΟ 223: ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΦΟΡΕΩΝ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ.

α. Στην παρ. 4 θα πρέπει να μη δίνεται η δυνατότητα ανάθεσης υπηρεσίας που ανάγεται στις βασικές αρμοδιότητες του Ο.Τ.Α. ενώ για τα υπόλοιπα να είναι αναγκαία η πλειοψηφία των 2/3 των μελών του οικείου Συμβουλίου.
Αυτό είναι απαραίτητο προκειμένου να υπάρχει η μεγαλύτερη δυνατή πλειοψηφία.
Η ανάθεση θα μπορούσε να γίνει όταν δεν προβλέπονται οργανωμένες υπηρεσίες και για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα μέχρι να οργανώσουν και να στελεχώσουν τις αντίστοιχες υπηρεσίες.
Επίσης, από την παρ. αυτή πρέπει να διαγραφούν, οι λέξεις "Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις" καθόσον ο Κώδικας αυτός δεν αναφέρεται στο Β' Βαθμό Τ.Α.

ΑΡΘΡΟ 224: ΣΥΜΠΡΑΞΕΙΣ ΔΗΜΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ.

Είμαστε αντίθετοι στην εφαρμογή του Ν. 3389/2005 (Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα) ιδιαίτερα στην παροχή υπηρεσιών καθ' όσον θα δίνεται η δυνατότητα να μεταβιβαστούν όλα στους ιδιώτες, με αποτέλεσμα την κατάργηση του Δημόσιου και Κοινωνικού Χαρακτήρα των υπηρεσιών των Ο.Τ.Α. και την κατάργηση θέσεων εργασίας.

ΑΡΘΡΟ 227: ΔΙΟΙΚΗΣΗ.

Στην παρ. 2 θα πρέπει να ορισθεί η διαδικασία ορισμού του εκπροσώπου των εργαζομένων. Ο ορισμός του εκπροσώπου θα πρέπει να γίνεται από την αντιπροσωπευτικότερη συνδικαλιστική οργάνωση σε περίπτωση έλλειψης από τη Γενική Συνέλευση του τακτικού προσωπικού του Ιδρύματος (όπως είναι το άρθρο 191 του ισχύοντος Δ.Κ.Κ.).

ΑΡΘΡΟ 240: ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ.

Ομοίως όπως στο άρθρο 227.

ΑΡΘΡΟ 241: ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ - ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ Ν.Π.Δ.Δ.

α. Στην παρ. 1 στο πρώτο εδάφιο θα πρέπει να προβλεφθεί ότι η συγχώνευση ομοειδών Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ. Η συγχώνευση αυτή θα μειώσει κατά πολύ την οικονομική επιβάρυνση του Νομικού Προσώπου και θα υπάρχει ενιαία και καλύτερη διοίκηση.
β. Στο προτελευταίο εδάφιο της παρ. 1 μετά τη λέξη «εντάσσεται» να τεθεί η λέξη «αυτοδικαίως».
γ. Το τελευταίο εδάφιο της παρ. 2 θα πρέπει να μεταφερθεί στο τέλος του άρθρου ως ξεχωριστή παρ. 4.

ΑΡΘΡΟ 249: ΠΟΡΟΙ.

Από την παρ. 3 δεν βγαίνει νόημα, ούτε τι θέλει να ρυθμίσει, πιθανόν να θέλει αναδιατύπωση.

ΑΡΘΡΟ 254: ΣΥΣΤΑΣΗ.

Θα πρέπει να οριστεί ρητά ότι δεν μπορούν να συσταθούν Κοινωφελείς Δημοτικές ή Κοινοτικές Επιχειρήσεις για αρμοδιότητες που αναφέρονται στις υπηρεσίες που προσφέρουν, οι Παιδικοί και Βρεφονηπιακοί Σταθμοί, Βρεφοκομεία, Ορφανοτροφεία, Κέντρων Ανοικτής Περίθαλψης και ημερήσιας φροντίδας, ψυχαγωγίας και αναψυχής ηλικιωμένων και γηροκομείων.
Για επιδοτούμενα προγράμματα, Βοήθεια στο Σπίτι, Κοινωνικής Μέριμνας κλπ. θα μπορούν να υλοποιούνται από τις άλλες μορφές των επιχειρήσεων, είτε είναι αμιγείς με άλλους σκοπούς από τους ανωτέρω ή από επιχειρήσεις που λειτουργούν ως Α.Ε. του Ο.Τ.Α. ή των Ο.Τ.Α.

ΑΡΘΡΟ 255: ΔΙΟΙΚΗΣΗ.

Θα πρέπει να οριστεί ο τρόπος ορισμού του εκπροσώπου των εργαζομένων στο Δ.Σ., με παραπομπή στις τελικές διατάξεις στην απόφαση που ισχύει. Ή ότι θα οριστεί με απόφαση του Υπουργού ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α. ή όπως προβλέπεται στο άρθρο 191 του ισχύοντος Δ.Κ.Κ.

ΑΡΘΡΟ 257: ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ.

Αφού η διαδικασία των προσλήψεων του προσωπικού, των έργων, των υπηρεσιών και προμηθειών γίνονται με τις διατάξεις που ισχύουν για τους Ο.Τ.Α., (παρ. 1 και 3 του άρθρου 258) τι χρειάζονται οι κανονισμοί, αντιγραφή των διατάξεων θα γίνεται; Είναι πολύ επικίνδυνο, καλύτερα γι΄ αυτά τα θέματα να μην υπάρχουν κανονισμοί.

ΑΡΘΡΟ 258: ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ.

α. Η απόσπαση που προβλέπεται από το πρώτο εδάφιο της παρ. 2 για τα πέραν των δύο ετών να γίνεται με σύμφωνη γνώμη του Υ.Σ. το οποίο θα δικαιολογεί την υπηρεσιακή ανάγκη.
β. Στο τελευταίο εδάφιο της παρ. 2 να ορισθεί ότι οι αποδοχές θα καταβάλλονται από τον φορέα που αποσπώνται.

ΑΡΘΡΟ 263: ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ.

α. Στην παρ. 1 θα πρέπει να ορισθεί ότι μπορούν να συγχωνευθούν εφόσον οι αρμοδιότητες που ασκούν είναι μεταξύ τους συναφείς όπως προβλέπεται στην παρ. 2 του άρθρου 254.
β. Το τελευταίο εδάφιο της παρ. 5 θα πρέπει να αντικατασταθεί και το πλεονάζον προσωπικό μετά την συγχώνευση μεταφέρεται στο οικείο Ο.Τ.Α., με απόφαση του Δημοτικού ή Κοινοτικού Συμβουλίου, με την ίδια απόφαση συστήνονται και προσωρινές προσωποπαγείς θέσεις Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου αντίστοιχης ειδικότητας.
Ίσως με αυτή τη ρύθμιση αποφεύγονται οι αλόγιστες προσλήψεις στις κοινωφελείς επιχειρήσεις.

ΑΡΘΡΟ 269: ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ - ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ - ΛΥΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ.

Στην παρ. 4 και 5 θα πρέπει να οριστεί το αρμόδιο όργανο που θα συστήσει τις θέσεις. Κατά την άποψή μας, αφού το οικείο Συμβούλιο θα αποφασίσει τον αριθμό του πλεονάζοντος προσωπικού και που θα κατανεμηθεί (Δήμο, Ν.Π.Δ.Δ.), η σύσταση των προσωρινών θέσεων, να γίνεται με απόφαση του αρμόδιου για τον διορισμό όργανο.

ΑΡΘΡΟ 276: ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΠΑΛΛΑΓΕΣ ΚΑΙ ΑΤΕΛΕΙΕΣ.

Θα πρέπει να διαγραφούν οι λέξεις « συμπεριλαμβανομένων των Συμπολιτειών» καθόσον ο Κώδικας αυτός δεν προβλέπει σύσταση Συμπολιτειών και καλώς δεν προβλέπεται.

ΑΡΘΡΟ 284: ΓΕΝΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ.

Κατά την άποψή μας δεν θα πρέπει, οι επιδόσεις ή κοινοποιήσεις πράξεων των Δημοτικών ή Κοινοτικών Αρχών να γίνεται από όργανα της Δημοτικής Αστυνομίας, καθόσον μπορεί να γίνεται κατάχρηση με αποτέλεσμα να μην ασκούν τα κύρια καθήκοντά τους.

Κύριε Υπουργέ,

Η αποδοχή των προτάσεων μας στο σχέδιο του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα, έρχεται σε συνδυασμό με την διαχρονική αντίθεση του συνδικαλιστικού κινήματος των εργαζομένων στο Δημόσιο και τους Ο.Τ.Α. στην επιχειρούμενη ιδιωτικοποίηση των Ο.Τ.Α. αλλά και την ενεργή συμμετοχή μας στη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς όφελος του κοινωνικού συνόλου.
Οι εργαζόμενοι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση θεωρούν υποχρέωση τους την υπεράσπιση του Δημόσιου και Κοινωνικού Χαρακτήρα των υπηρεσιών τους με πρωταρχικό στόχο τη δυνατότητα άσκησης κοινωνικής πολιτικής στους Ο.Τ.Α. προς όφελος των δημοτών.

 

Για την Εκτελεστική Επιτροπή της Π.Ο.Ε. - Ο.Τ.Α.

Ο Πρόεδρος

Θέμης Μπαλασόπουλος

Ο Αν. Γεν. Γραμματέας

Άρης Βίτσιος